Vallhall Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei dere Har en Intel 3.8 precott som jeg har drevet og klokket litt, og når jeg idag skrudde opp volten hang maskina seg og etter det CPU ifølge Sandra bare det halve av hva den skal, noe jeg også merker i spill. Er CPUen gått til h........lvete? noen gode råd her? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei dere Har en Intel 3.8 precott som jeg har drevet og klokket litt, og når jeg idag skrudde opp volten hang maskina seg og etter det CPU ifølge Sandra bare det halve av hva den skal, noe jeg også merker i spill. Er CPUen gått til h........lvete? noen gode råd her? skrudde du volten mye opp? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Nå er det 5 forskjellige volt alternativ på dette HKet, og noe satte jeg til 2,000 husker ikke hvilken, iallefall yter den bare halvparten Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 2 V ?? Hva er klokkehastigheten da? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Den var 905 på FSB, og ifølge spillene har jeg nå en halvert framrate, så jeg tror nok CPUen er gått til de evige jaktmarker . Nå bruker jeg standard settings men likevel er ytelsen halvert Endret 2. september 2005 av Vallhall Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 jepp edt er godt mulig gjort det samma me en amd (rest in peace) kjøp ny snart den vil ryke heeelt ganske snart.. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Må vel få en ny på garanti?, har bare hatt denne en uke. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Vennligst spesifiser nærmere. Litt info hadde vært brukbart, du sier jo ingenting. Og nei, garanti gjelder ikke for brukerfeil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Må vel få en ny på garanti?, har bare hatt denne en uke. Nope. Ikke hvis det vises at den er klokket med og kjørt feil volt på, men det kommer vel ann på din moral overfor selger.... Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Vennligst spesifiser nærmere. Litt info hadde vært brukbart, du sier jo ingenting. Og nei, garanti gjelder ikke for brukerfeil. Ok, litt info skal bli. Min PC består av en Intel P4 prescott 3.8(64bit), 2gig kingston pc2-5300u, 7800GTX kort samt HKet, ASUS P5ND2-SLI DX. Inne i bios har jeg satt FSB fra 800 til 905 og økte dermed CPU fra 3.8 til 4.3 samt at jeg også har justert DDR2 Voltage fra auto til nå sist+2.00V, CPU Termination Voltage fra 1,25 til 1,35 og VCore Voltage fra auto til nå sist det aller høyeste som er 1,6000V. Etter denne siste endringen av Volt hengte maskina seg og jeg måtte sette ned volten igjen, når jeg så skulle teste maskin igjen med programmene "Sandra 2005", "3Dmark 2005" og flysimmen "Lock on air target", så jeg med en gang at noe var veldig galt, alle programmene sa meg at ytelsen var ca halvert nå. Når jeg tok kveld i går slo jeg av maskina for natten, og nå idag da jeg slo den på igjen fikk jeg også en melding under oppstart at vifta til CPU var feil med eller at viftehastigheten var for lav. Testa så maskina nå med "Sandra" og ytelsen var kommet seg litt fra igår med fortsatt langt fra hva den skal være. Håper dette var imformasjon nok til at ekspertpanelet kan komme med en konklusjon , er jo for j...vlig at jeg må kjøpe ny CPU etter en uke, men må man, så må man. Kan CPUen min reddes? eller det ikke håp i det hele tatt, og hvis ikke CPUen kan reddes, hva kan dere anbefale meg av Intel CPUer som er kraftigere enn den jeg har nå(vel, nå er vel selv en P3 kraftigere akkurat nå enn min), setter stoooooooor pris på hjelp fra dere Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Finnes det noe program der ute som eksakt kan fortelle meg hva som er galt med CPU? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 det er bare å si at du satt å spillte så klikket maskinen å når du restartet den så var cpuen ødelagt Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Har nå prøvd å spille Far cry og Lock on air target og maskinen stenger seg helt av etter en liten stund, så det kan vel ikke være tvil om at CPUen har tatt kvelden Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Prøv å resett BIOS (vha jumper på HK) før du gjør noe mer. I mange tilfeller kan det løse problemet. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Takk for svar Mener du å resette fyskisk på HK?, eller bare resette via bios, jeg spør siden jeg ikke er noe særlig teknisk av meg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Takk for svar Mener du å resette fyskisk på HK?, eller bare resette via bios, jeg spør siden jeg ikke er noe særlig teknisk av meg Bare til å bruke 'Reset CMOS'-jumperen på hovedkortet. Det er den sikreste måten. Det står beskrevet i manualen. Du finner den riktige jumperen, setter den i 'reset'-posisjon i 5 sek og setter den tilbake på vanlig plass. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Takker og bukker endrebjorsvik89, skal prøve dette imorgen på lys dag, og komme med tilbakemelding Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det er mange spenninger å stille inn der, tviler på at du har satt vcore til 2volt, tvilsomt om det går an å få den så høyt. Kan være HK som er gåent å, hvis CPU kjører på halv maskin er det størst sjans for at den er i fortsatt topp stand. Håper det ordner seg med en clear cmos da. Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Takk for svar Mener du å resette fyskisk på HK?, eller bare resette via bios, jeg spør siden jeg ikke er noe særlig teknisk av meg Bare til å bruke 'Reset CMOS'-jumperen på hovedkortet. Det er den sikreste måten. Det står beskrevet i manualen. Du finner den riktige jumperen, setter den i 'reset'-posisjon i 5 sek og setter den tilbake på vanlig plass. Tenkte å prøve på det selv, Men det er vel selvfølgelig mens pcn er av? Og PSUen på? Kristian Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Takk for svar Mener du å resette fyskisk på HK?, eller bare resette via bios, jeg spør siden jeg ikke er noe særlig teknisk av meg Bare til å bruke 'Reset CMOS'-jumperen på hovedkortet. Det er den sikreste måten. Det står beskrevet i manualen. Du finner den riktige jumperen, setter den i 'reset'-posisjon i 5 sek og setter den tilbake på vanlig plass. Tenkte å prøve på det selv, Men det er vel selvfølgelig mens pcn er av? Og PSUen på? Kristian Både PC'en og PSU bør stå av når du gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå