roaldteigen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Min pc starter ikke lengre! Har testet PSU og skjermkort, disse virker. Har tatt ut alle ledninger som ikke trengs for å starte pc. Når jeg starter den, begynner den å kjøle, når cpu når -5 grader hører jeg den gir lyd fra seg som om den prøver å starte som vanlig. Men alt er SVART. Jeg trenger hjelp til å slå fast(gjette) om det kan være: 1. Hovedkortet som ikke virker lengre, selv om det får strøm og alt virker ok. 2. Kan det være cpu som har tatt kvelden? 3. Kan det være AGP porten som ikke virker mer? (tror ikke det for når os hd står på virker det ikke som den heller starter i det hele tatt) 4. Hva annet kan det være? HJELP. Oppdatering: Nå starter ikke noe, når jeg slår på knappen er alt dødt, men hk får strøm. Da lurer jeg på om det er HK eller cpu som er ødelagt? Jeg tror det er hk, hva tror dere, plz trenger tilbakemld så jeg ikke kjøper feil del! Hilsen engstelig overklokker med lite penger Endret 3. september 2005 av roaldteigen Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hadde vel passet bedre under PCen fungerer ikke og jeg aner ikke hvorfor ? Endret 4. september 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har du isolert godt mot kondens, da? Jeg tipper at det er hk, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Vel første jeg ville prøvd var og ta ut alt fra vapoen, og sette det sammen på et bord, se om det fungerer uten vapoen. Dette for og finne ut om det er vapoen som det er noe feil med, eller andre deler. Starter den der, er det sikkert vapoens styre enhet (chill kontroleren), starter den ikke så er det jo bare og prøve og ta en og en del vekk. Prøve et annet skjermkort osv og se hva som har tatt kvelden. Ting er ikke laget for og brukes i vapochill så ting kan ryke, det er litt av bakdelen med ekstremkloking :/ Lenke til kommentar
roaldteigen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Beklager feil topic, fant ikke den rette i farta. Og jeg har jo vapochill så jeg traff med 50%... lol. Det er ikke kondens, har hatt maskinen i 1,5 år, aldri noe problem med kondens. Nå har jeg tatt ut alt fra vapoen. Nå starter hk, men vil ikke boote opp eller gå i bios. Har ikke noe vifte på cpu men det skal jo ikke ha noe å si for starten. Har testet 2 skjermkort, og ingen forskjell. Ellers er den ribba for utstyr, så nå er nytt HK og vifte bestilt. Er lei ekstrem kjøling! Noen som vil by på mitt vapochill kabinett, ligger rundt 7000kr nytt hos Komplett. Jeg selger det ganske billig.... Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Bruktmarked --> Overklokkingsutstyr Det er nok stedet til å selge ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå