genstian Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 er det noen kjente måter og gjøre slackware/GNU/Linux raskerer på? og nei, det er ikke raskt nok Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Forslag til enkle og raske metoder: Optimer initskriptene ved å fjerne unødvendige prosesser eller installer nye initskript, installer XDirectFB (alternativ til Xorg). Hvis du ikke har Windows på maskinen kan du også installere LinuxBIOS. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Forslag til enkle og raske metoder: Optimer initskriptene ved å fjerne unødvendige prosesser eller installer nye initskript, installer XDirectFB (alternativ til Xorg). Hvis du ikke har Windows på maskinen kan du også installere LinuxBIOS. XDirectFB: er nvidia og nvidia GLX støttet og støtter den oppløsningen 1600x1200? er XDirectFB likt Xorg? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det man ofte gjør er å legge til flagget noatime på root-disken i /etc/fstab Så hvis den ikke er der, sørg for at det ser ut som noe ala dette: /etc/fstab /dev/hda1 / ext3 noatime 0 1 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Det man ofte gjør er å legge til flagget noatime på root-disken i /etc/fstab Så hvis den ikke er der, sørg for at det ser ut som noe ala dette: /etc/fstab /dev/hda1 / ext3 noatime 0 1 har: /dev/sda1 / reiserfs noatime 0 2 og er fornøyd med disk ytelsen. hdperm -t sier at jeg har 54.7MB/s Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 XDirectFB: er nvidia og nvidia GLX støttet Aner ikke. og støtter den oppløsningen 1600x1200? Helt sikkert. er XDirectFB likt Xorg? "Likt"? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 er XDirectFB likt Xorg? "Likt"? lik config etc... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 lik config etc... Så vidt jeg vet, ja. Les mer om XDirectFB her Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 lik config etc... Så vidt jeg vet, ja. Les mer om XDirectFB her finnes det noen test som viser at XDirectFB er raskere en Xorg? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Intels Compiler jeg har AMD, vil Intel compile funke bedre da? når jeg kompilerer så bruker jeg ./configure (ting jeg ser nytting) --prefix=/usr CFLAGS="-march=i686 -msse2 -O2 -fomit-frame-pointer -pipe" LDFLAGS="-Wl,-O1" har AMD64, men kan ikke bruker 64-bit av noen gruner og jeg kan ikke kompilere med SSE3 for jeg har en maskin til som bare har SSE2. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Har man en SCSI-enhet bør man forandre verdi fra 15000 til 500 på dette: (500) Initial bus reset delay in milli-seconds i kernelconfig (device drivers --> SCSI device support --> SCSI Low-level drivers --> aktuell SCSI-kontroller. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Intels Compiler jeg har AMD, vil Intel compile funke bedre da? når jeg kompilerer så bruker jeg ./configure (ting jeg ser nytting) --prefix=/usr CFLAGS="-march=i686 -msse2 -O2 -fomit-frame-pointer -pipe" LDFLAGS="-Wl,-O1" har AMD64, men kan ikke bruker 64-bit av noen gruner og jeg kan ikke kompilere med SSE3 for jeg har en maskin til som bare har SSE2. neppe. Grunnen til at "ingen" bruker intels kompilator, på tross at den lager kode som er opptil 2x raskere enn GCC/VS.net, er at den kompilerer for intel-cpu'er. Ved å ta i bruk alle mulighetene i disse lager den ekstremt rask kode, som er ekstremt lite flyttbar. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Intels Compiler jeg har AMD, vil Intel compile funke bedre da? når jeg kompilerer så bruker jeg ./configure (ting jeg ser nytting) --prefix=/usr CFLAGS="-march=i686 -msse2 -O2 -fomit-frame-pointer -pipe" LDFLAGS="-Wl,-O1" har AMD64, men kan ikke bruker 64-bit av noen gruner og jeg kan ikke kompilere med SSE3 for jeg har en maskin til som bare har SSE2. neppe. Grunnen til at "ingen" bruker intels kompilator, på tross at den lager kode som er opptil 2x raskere enn GCC/VS.net, er at den kompilerer for intel-cpu'er. Ved å ta i bruk alle mulighetene i disse lager den ekstremt rask kode, som er ekstremt lite flyttbar. har AMD en compiler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå