Dotten Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 hadde jo vert kjempemessig om nordnorge hadde skilt seg ut. Staten kunne kansje solgt nordnorge til russland så hadde norge fått litt penger. Hehe, og tapt LANGT mer i inntekter. Barentshavet alene står for noen av verdens største verdier. For ikke å snakke om fiske. Vi er verdens 3. største fiskeeksportør. Jeg vil tørre å hevde at det store pengesluket det finner vi på østlandet. Gi det til svenskene og sleng noen titals milliarder med så ville vi fort tjent det inn igjen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 hadde jo vert kjempemessig om nordnorge hadde skilt seg ut. Staten kunne kansje solgt nordnorge til russland så hadde norge fått litt penger. Staten solgt hva om vi skulle skille oss ut kunne ikke staten solgt noe som helst, men de kunne muligens tilbakeført alle de milliardene landsdelen er tappet for gjennom tidene Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 hadde jo vert kjempemessig om nordnorge hadde skilt seg ut. Staten kunne kansje solgt nordnorge til russland så hadde norge fått litt penger. Staten solgt hva om vi skulle skille oss ut kunne ikke staten solgt noe som helst, men de kunne muligens tilbakeført alle de milliardene landsdelen er tappet for gjennom tidene Nåjah, litt skal vi ha igjen for utgiftene med å ta imot alle nordlendingene som har flytta til Oslo for å bli sosialklienter... Billigretorikk for teh win! Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg vil tørre å hevde at det store pengesluket det finner vi på østlandet. Gi det til svenskene og sleng noen titals milliarder med så ville vi fort tjent det inn igjen Jeg tør hevde det er en påstand uten grunnlag i økonomisk teori. Kan du forklare hvorfor verdiskapningen på Østlandet ikke bidrar til velferden i landet? Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Skulle nordlenningene få egen stat burde rogalenningene også få det! Vi gir hvertfall MYE mer penger enn vi får igjen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hvorfor ikke heller ekskludere østlandet, så kunne vi levd herrens glade dager :-) :-) Lenke til kommentar
icer Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hvorfor ikke heller ekskludere østlandet, så kunne vi levd herrens glade dager :-) :-) Hehe, Østlandet hadde isåtilfelle lett blitt et u-land, der er jo ikke noe annet enn butikker, hoteller og noen selskaper som bidrar med noe i statskassa (om man ser bortifra skatt og bompengestasjoner) Vestlandet og oppover har linebåter, trålere, kystsnurpere, kraft-blokkere, oppdrettsanlegg, oljeplattformer, vannkraftverk, "privatfiskere", landbruk osv. Østlandet har: landbruk, hotell og næring (pub, restauranter, motell/hotell ol) Men jeg står fortsatt på mitt om at det hadde vert interessant å se hvordan det ville utartet seg.... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 @ThaAndre - Vet ikke om du har merket det eller ikke. Men det er sjø her sør også Og uten styring fra sør ville dere bare fisket det tomt der nord på noen år uansett Jeg er også klar over at det er sjø lenger sør i landet også, men kan du vennligst fortelle meg om 1 båt som fisker der nede som får fisk som er verdt å snakke om? Hvorfor fisker båtene i barentshavet, utenfor vestlandet og ellers utenfor norsk farvann, men fisker de utenfor Oslo eller rundt der? Nei? Hvorfor? Er der fisk? Aaaah. Trodde det var mer snakk om oppdrett. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Nå syns jeg Østlandetfår mye pepper Men for at de skal slippe å bli et U land, så er det vel greit at vi setter grensa en plass i midtnorge. Og Joda Han Oluf hadde vært suveren som statsminister her Nord. Sunt bodevett der. Jeg ser klart at vi får fornuftige bensnpriser her nord, samt at avgiftsnivået på Snus selvsagt skal mot Svensk nivå. Trønderne kalles ofte reservenordlengiger så jeg er litt usikre om de natrulig høer til i Sør Norge eller Nord-Norge, møringer er helt klart søringer Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 sånn må det bli Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det er faktisk få som vet, men hitler tyskland hadde sitt første krigsnederlag ovenfor Narvik (gratangsfjellet). Det var blant anna Alta batlsjone som sto der, min erverdige bestefar var også der, men selv da meldingen kom at tyskerne var på retur, fikk de ordre om og overgi seg. Så mess med Nordlendinger, er ikke lurt Ja. Er viktig vi i nord holder på det lille vi har Helt korrekt var det vel i gratangsfjellene at den tyske hæren for første gang i andre verdenskrig slo retrett. Bor ikke mange km fra stedet faktisk Vi får feire det vi har Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Morsomt med litt alternative ideer - men jeg frykter at Nord-Norge ville blitt offer for Bastesen-kystpartiet makten, som ville ødelagt lande...landsdelen..whatever. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Skal ikke si et vondt ord om kystpartiet, de er egentlig en naturlig protest mot mange av de totalt feilslåtte anordninger som tres over hode på oss av inkompotente byråkrater i Oslo. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Så jeg tror nok det ville roe seg, når makta kommer dit dem hører til, der vi bor Lenke til kommentar
howzer Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Vi må gjøre det motsatt: Slå sammen Norge, Sverige og Danmark til ett rike. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Nei,Nei Nei. Vi kan Selvsagt åpne for at Sør Norge slår seg sammen Med Sør-Sveriege, og Nord Sveriege slår seg sammen med Nord Norge. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Si meg, jobber du aktivt for å gjøre vår posisjon i verden svakere? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Hva er dette, hvilken poisjon er det du snakker om, er det den posisjonn folk sør for sinsenkrysset har, se til europa med tårevåte øyne, er jo so mye bedre der Lenke til kommentar
Decline Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Om noen av disse forslagene skulle gjelde hadde jeg stemt for desentralisering. Flere små land er bedre enn ett stort land. Da har man større sjanse til å utøve demokrati og ta vare på borgerne, og det er lettere for borgerne å utøve sin demokratiske rett - innflytelse - direkte eller indirekte. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Skal ikke si et vondt ord om kystpartiet, de er egentlig en naturlig protest mot mange av de totalt feilslåtte anordninger som tres over hode på oss av inkompotente byråkrater i Oslo. For å gjøre en Martin Kolberg; "stønad, stønad, stønad". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå