Osse Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Væl æ e stolt av dialækten min, æ e stolt av å være Nord Norsk, æ e stolt av å være bastard. Mæn no ska æ ut å drikke Øl. Denne tråden var ment seriøst, men ble fleipet godt bort. Dere fra Nord Norge: Er vi ikke best tjent ved å bli en egen stat, med like nære sammarbeidsavtaler som vi har med Sverig3e i dag. Vi mangler en frontfigur Vi trenger en med karisma som tør å fronte vårt synspunkt. Hadde Øivind vært Nordfra så kanskje, men nei Så kom med forslag, vi trenger en med karisma til å fronte oss Endret 2. september 2005 av Osse Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Væl æ e stolt av dialæten min, æ e stolt av å være Nord Norsk, æ e stolt av å være bastard. Mæn no ska æ ut å drikke Øl. Denne tråden var ment seriøst, men ble fleipet godt bort. Dere fra Nord Norge: Er vi ikke best tjent ved å bli en egen stat, med like nære sammarbeidsavtaler som vi har med Sverig3e i dag. Vi mangler en frontfigur Vi trenger en med karisma som tør å fronte vårt synspunkt. Hadde Øivind vært Nordfra så kanskje, men nei Så kom med forslag, vi trenger en med karisma til å fronte oss vi joiner russerne Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Russen har fådd ufortjent mye pepper, churchil tilbød Finnmark som krigsbytte, Stalin sa nei, så det russehate de har sørpå har aldrig vært her nord. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Å bli styrt fra Moskva må bare være tusen ganger bedre. De respekterer jo alle og om dere ombestemmer dere så er Russerne sikkert villige til å slippe dere fri igjenn. Endret 2. september 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Det er faktisk få som vet, men hitler tyskland hadde sitt første krigsnederlag ovenfor Narvik (gratangsfjellet). Det var blant anna Alta batlsjone som sto der, min erverdige bestefar var også der, men selv da meldingen kom at tyskerne var på retur, fikk de ordre om og overgi seg. Så mess med Nordlendinger, er ikke lurt Lenke til kommentar
icer Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det hadde vert litt artig å sett hvordan det ville utviklet seg da, det er noe dere ikke kan benekte for... Hvordan det ville stått til med arbeidsplasser, barnehageplasser, lønn, bensinpriser, EU-spørsmålet (selvsagt NEI!), alkoholpriser, eldrehjelpen osv. Hadde dere klart det bedre enn de nissene som sitter på stortinget og gjør livet litt mer innviklet og innfører litt flere lover om ting som kommer som oftest kun de sterke til gode... Det er så jævla mye som går utover Ola Nordmann som har tjent til sitt livs brød i tiår så kommer en kontorrotte av en byråkrat og forteller han hvordan han skal gjøre jobben sin! Og EU-spørsmålet, jeg tror ikke folk vet hvor komplett idioter dere er som stemmer ja; du opner for fri-flyt i arbeidsmarkedet som gjør at lønningnene stuper, du mister makten til å bestemme hva som skal gjøres i landet (det er det folk i Brússel som skal bestemme) vi mister makten over olje inntektene osv... Nei, knip meg i armen så jeg våkner fra dette marerittet, tenk hvordan verden kommer til å bli noen generasjoner fremover i tid. Jeg er bare 17år, men jeg får med meg ting fordiom, og det ser ikke så lyst ut... Men man får bare håpe... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Vestlandet burde bli egen stat, så kunne østlandet gått tilbake til sverige. Nordnorge kan også få være med. Makan til pengesluk skal man lete lenge etter. Bergen ut avnorge! heh, som dere sikkert forstår er ikke dette seriøst ment, men en oppfatning mange bergensere deler Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Dere fra Nord Norge: Er vi ikke best tjent ved å bli en egen stat, med like nære sammarbeidsavtaler som vi har med Sverig3e i dag. Kort og godt: Nei. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Vestlandet burde bli egen stat, så kunne østlandet gått tilbake til sverige. Nordnorge kan også få være med. Makan til pengesluk skal man lete lenge etter. Bergen ut avnorge! Vestlandet/Trøndelag -> Norge Østlandet -> Sverige Nord-Norge -> Finland Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Vel om det skulle gå en grense så måtte den vel gå der skillet mellom nordtrønderlag og nordland går i dag. Om vi tar litt historikk og ser bort fra oljen som begge landsdeler har, så er det en kjent sak at den suverent største eksportartiklen gjennom alle tider er fisk og hvor kommer den i hovedsak fra?? i tillegg har vi jo Svalbard med sin gruvevirksomhet. vi har en enorm natur og nesten ubegrensete muligheter her med tanke på turisme. Det er heller ikke noe problem å legge til rette for ny Industri,tenk bare på mulighetene innenfor vidreforedling av fiskeriresursene som pr i dag blir sendt sørøver eller blir eksportert som halvfabrikat bla til Danmark. Enorme muligheter og et enormt potensiale for arbeidsplasser. Hadde dette blitt utnyttet her nord hadde ordet arbeidsledighet vert et fremmedord, ja vi hadde nok sogar måttet importere noen arbeidsdyktige søringer (om det finnst) for å fylle alle arbeidsplassene . Husk som sagt så er bla Bergen by bygget opp på rikdommer fra Nord Norge og ja det er fakta :-) Så har vi jo jernbane fra Narvik til kina, selv USA ligger jo i forhandlinger om å gjøreNarvik til en Internasjonal transitthavn pga dette. Vi er de eneste som har en slik forbindelse der faktisk det er mulig å kjøre helt fra andre siden av verden med tog og helt ned på kaien der store skip kan laste/losse direkte ombord,ja sogar kan det ordnes slik at togsettene kan kjøre rett ombord om dette er nødvendig . Endret 2. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Øivind jeg ser du leser dette, vær ening du vil bli kvitt oss nordlendinger selvfølgelig Dere banner, lukter fisk, drikker som ingen andre, har dårlig humor. Dessuten er det slik at med en gang man passerer polarsirkelen begynner Kyra å bli penere enn damene. Dere har også merklige tolkninger på navn: Per Olav heter i nord; Olav Per Hva gikk galt? Pussig det der med tanke på at Oslo er nordnorges største komune, det er et faktum at det er stor innblanding av nordlendinger i oslo, så pass deg du kan vere en av dem :-) Dere banner, lukter fisk, drikker som ingen andre, har dårlig humor Ja vi kan banne,men problemet er at dere ikke skjønner dette :-) Neida det er ikke fisk vi lukter vi lukter penger fisk= penger :-) Vel vi kan drikke,men vi går på jobb alikevel, du vet VI STÅR HAN A. Dårlig humor? Nordlendingen er vel berømt for sin gode humor langt utenfor landets grenser :-) Synd dere ikke skjønner den da :!: Dere har også merklige tolkninger på navn: Per Olav heter i nord; Olav Per Nei Dahle Øyvind nå overdriver du vel en smule :!: :!: Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Syns ikke det blir rettferdig for søringene at vi skal danne egen stat. Når olje kassen er tom, hva skal de da tjene penger på? Fisken som er i Nord? Synd den ikke tillhører dem da, hvis det blir noe stat. Nei, Norge er Norge. Er nok mange som kommer til å nekte for en slik sak, når de tenker over at oljen ikke varer evig. Da tenker jeg på folk i sør. Men hva vet jeg, 17 år gammel gutt fra Lofoten. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Nordfolka som vil være selvstendige kan få Jan Mayen og kose seg ifred der. @ThaAndre - Vet ikke om du har merket det eller ikke. Men det er sjø her sør også Og uten styring fra sør ville dere bare fisket det tomt der nord på noen år uansett Endret 3. september 2005 av Veritas_ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Er mer tilhenger av å la østlandet bli egen stat. Så kan vi vestlendinger og nordlendinger beholde oljen, fiske og skipsfart for oss selv. Slipper vi pengelsuket som er østlandet. Trondheim kan bli hovedstad. På denne måten blir vi kvitt de fleste trygdede, narkomane, kriminelle og politikerene. For ikke å snakke om VG og Dagbladet. Egentlig litt slemt av meg å la de trygdede stå i samme setning som de andre, men men, shame on me Eventuelt kan vi bare tilby østlandet til svenskene, om de er dum nok til å ta imot det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Så kom med forslag, vi trenger en med karisma til å fronte oss Oluf: Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg anser det som mye viktigere å avskaffe sametinget og å banke det inn i skallen til de norske samene at de er norske, og at samer kan de være på fritida. Flest samer finnes det i Oslo, og her står de og kjemper for at samene skal ha enerett på å plukke molter på finnmarksvidda? Unnskyld uttrykket, men jeg tar ikke fanden for dét, når de selv "trenger" å kjøre snøscootere alle mann, og de lager dype, stygge sår i nord-norges ellers vakre natur. Unnskyld også mitt nogenlunde unyanserte (samt litt OT) bilde på denne saken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Samene var nå her lenge før oss og de er blitt undertrykt i lang tid. De er et eget folkeslag, egentlig burde vel de fått en egen stat. Men slikt blir det bråk av Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 slikt blir det bråk av Det burde være grunn nok til å stoppe begge prosesser (frigjøring av "same-land" og Nord-Norge). (Ikke enhver situasjon.. om de f.eks. hadde vært undertrykt hadde jeg ikke prøvd å stoppe det.. men nok OT fra meg på en liten stund) Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 hadde jo vert kjempemessig om nordnorge hadde skilt seg ut. Staten kunne kansje solgt nordnorge til russland så hadde norge fått litt penger. Lenke til kommentar
icer Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 @ThaAndre - Vet ikke om du har merket det eller ikke. Men det er sjø her sør også Og uten styring fra sør ville dere bare fisket det tomt der nord på noen år uansett Jeg er også klar over at det er sjø lenger sør i landet også, men kan du vennligst fortelle meg om 1 båt som fisker der nede som får fisk som er verdt å snakke om? Hvorfor fisker båtene i barentshavet, utenfor vestlandet og ellers utenfor norsk farvann, men fisker de utenfor Oslo eller rundt der? Nei? Hvorfor? Er der fisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå