Gå til innhold

ny ram til ic7max3

monza

Anbefalte innlegg

hei.

siden mine ram brikker stopper på 200mhz,vuderer jeg å invistere i nye.valget er mellom corsair eller crucial pc3200.er der noen som har prøvet noen av disse brikkene , og vet hvordan de funker på dette hovedkortet.

hovedkort :ic7 max3

cpu p4 :prescott 3,0ghz

monza

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

siden mine ram brikker stopper på 200mhz,vuderer jeg å invistere i nye.valget er mellom corsair eller crucial pc3200.er der noen som har prøvet noen av disse brikkene , og vet hvordan de funker på dette hovedkortet.

hovedkort :ic7 max3

cpu p4 :prescott 3,0ghz

monza

hei. :)

ingen som har noen tips :blush:

Lenke til kommentar

Begge merkene er anerkjente og vil mest sannsynlig fungere utmerket på Abit HK ditt. Søk/les litt tester av ulike PC3200 ram fra begge leverandører, tenk litt over om du er ute etter Low Latency brikker el. gode overklokkings ram, i flere tilfeller kan du faktisk få både i pose og sekk; ved å betale litt mer. Intel prosessoren din vil nok trives i et miljø med gode overklokkingsram (hvis du klokker da) En annen ting som spiller inn er størrelsesordenen du ønsker å investere i :)

GL

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

monza: Crucial-brikkene du nevner er temmelig gode for AMD-systemer, og jeg *tror* de vil være bra for Intel og. Men noe mer enn 250-260 MHz tror jeg ikke du skal regne med.

Minneklokken er det viktigste for Pentium4, timingene betyr mer for AMD. Et annet poeng i den sammenhengen er at stramme timinger ikke gir høyere FSB, noe som jo er nødvendig for å overklokke prosessoren. Bruk av dividere er forsåvidt ikke noe direkte problem på din plattform, men det beste er om minnet klarer å henge med "hele veien", slik at det kjører synkront.

F.eks. Geil Ultra Platinum PC4000/PC4200 har Hynix D43-chiper, som klokker bra. PC4400 er enda bedre.

Ikke nødvendigvis det beste kjøpet, men mitt førstevalg til P4 er OCZ EL PC3700 Gold Rev.3 (fås hos Netshop).

Men la meg legge til at dyre minnebrikker sjelden øker totalytelsen dramatisk. Det viktigste er at man kjører i dualchannel,. To dobbeltsidige brikker gir bedre effektivitet enn to enkeltsidige (256MB-brikker).

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

hei.

takker for alle svar, :yes: valget etter en del lesing av tester,ble corsair xms 3200xl pro twinx ddr400 2*512 mb.de jeg har nå vil ikke kjøre mer enn 205mhz max ,enten det er 5:4 eller 1:1 samme hvilken volt jeg gir dem.(twin mos pc2700) helst 198mhz,da er pcen helt stabil og da havner jeg på 3700mhz.

håper jeg ikke har gjort et dårligt valg, :blush:

monza

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...