Gå til innhold

The Movies - Hvilke forslag til filmer har dere?

Anbefalte innlegg

Har vi noen små skapregissører her på forumet vårt? Da er denne tråden midt i blinken for dere!

Jeg vet det er en god stund til The Movies kommer, men det er da vel ikke for tidlig å starte litt før?

Her kan dere sette opp små "manuskript" og film-idèer som dere kunne tenke dere å lage i The Movies.

Selvfølgelig, siden spillet ikke har kommet ut enda, vet vi jo ikke så alt for mye om hvilke muligheter vi vil komme til å få, men dere trenger ikke å ha med så alt for mange detaljer.

Gjør det kort, men ikke alt for kort.

Si litt om når dere har tenkt å lage filmen (hvilket årstall - Spillet starter jo på 1920-tallet, filmer som Matrix er umulige å få laget da), sjanger, forhistorien, hvordan filmen vil utvikle seg, om den skal inneholde et slags plott, osv osv.

Selv holder jeg på med en liten historie nå, men jeg må gjøre den ferdig før jeg poster den.

Slå dere løs, fortell hva dere vil, la fantasien regjere!

PS: Ikke skriv "Jeg skal lage en skrekkfilm hvor alle sammen dør", da det ikke er så interessant.

Håper denne tråden fungerer. :) --- :ermm:

EDIT: De forskjellige idèene kan også diskuteres her, men vær så snill å unngå "Ja, det var konge!" eller "Nei, det sugde!" Og sånt. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder stadig på å pusse litt på historien min.

Da jeg satt og gjorde det nå, komjeg på en genial idè!

En filmatisering av spillet Mafia!

For de som ikke vet hva Mafia handler om, er det et gangster/action-spill som foregår et eller annet år mellom 1920 og 1940.

Hovedpersonen er en ung mann som i løpet en skjebnesvanger natt tvinges til å bytte rolle fra å være en taxi-sjåfør til å bli en hardkokt, kaldblodig gansgter som gjør diverse oppdrag for Don Sallieri, en av New York's største mafiabosser, og stadig klatrer sakte men sikkert opp mot toppen av Mafia-fjellet.

Spillet inneholder også en twist som også hadde vært temmelig fet å inkludere i filmatiseringen.

Får bare håpe at spillet tilbyr nok muligheter når det kommer til Gameplay, for at Mafia-filmen skal kunne lages. Det hadde vært jævlig fett. :love:

Lenke til kommentar

Da er det faktisk ingen som har fult reglene til denne tråden. Hrmmf. Spørsmålet er om det er nødvendig å ha en slik tråd før spillet er kommet ut. jeg sletter alle dårlige innlegg, videre lar jeg tråden stå. Dersom regler brytes flere ganger ser jeg meg nødt til å stenge tråden.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Inspirert av Orresneis innlegg kom jeg på en ide jeg har tenkt på ganske lenge, ikke nødvendigvis i konteksten av The Movies, men det gjør det hele ganske enklere:)

Kunne godt tenke meg å få laget en liten historie der vi får se hvordan det bikker fullstendig over for en moderator (eller tilsvarende) da han etter gjentatte ganger prøver å få orden på en hylende horde l33t-5p33|< fjortisser som nekter å inrette seg etter selv de mest grunnleggende prinsipper for vanlig oppførsel. (Høres det kjent ut)?

Finnes en hel haug med gode ideer til scener i en slik film, og Bastard Operator from Hell kunne vært en særdeles god inspirasjonskilde for mulige scener. Og la oss for all del ikke glemme en mye mer nærliggende kilde til uttallig inspirasjon...

For øvrig - er det noen som vet noe om hvor store filmer vi vil være i stand til å lage? Har mange gode forslag, men er redd for at lengden på filmene vil være litt for begrenset, hvilket jeg også mistenker at Metallics forslag vil kunne lide under ;)

Endret av cetram
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spillet skal kjøpes! Og ideene er mange...

Min plan er å legge i hvert fall en film til 30-, 40-tallet, i og med at jeg er en sinnsyk fan av store Hollywood-produksjoner fra den tida. Så vidt jeg har skjønt kan man spille inn lydspor selv, og min film skal helt klart ha noen sinnsyke sangnummer (er ingen sangfulg, nei :blush: ). Det skal være love, forviklinger og selvfølgelig synkroniserte danskesekvenser!

Og alle skal hete ting som Scott McLinney og Debora Anderson og Hogart Minewater. Og kanskje et lite mord? :whistle:

Lenke til kommentar

Ingen hemmelighet at jeg ser fram til spillet akkurat. Har endel ideer til hva som kan gjøres, men husk at spillet legger noen begrensninger! Man kan ikke bare hoppe inn å lage superproff SiFi... Først må man bygge opp studioet fra 1930-tallet, og da er man jo nødt il å lage film utifra de forutsetningene som fantes da!

Dermed åpnes det for å lage skikkelig lofi-filmer med monster i hovedrollene... Litt a la de gamle King Kong-filmene – som unektelig er bedre enn den Jackson-varianten som er på vei.

Det blir bare :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, Hallvis, den filmen blir nok blodig, men kort! Eller har du en tvist på historien klar?

Ny idé: Historien om en fyr som bare elsker film, men ikke vet helt hvordan han skal oppføre seg i det virkelige liv. Han slår ned folk for et godt ord, snakker altfor høyt og velartikulert - og bare i filmsitater!

Da kan man spille inn ekte filmsitater, og klippe dem sammen til en story. Og så kan alle andre karakterer få vanlige stemmer, for å vise forskjeller. Da trenger man heller ikke et fiks ferdig manus, men kan la filmen ta den retninga den vil, alt etter hvilke sitater som er tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal prøve å lage remakes av kjente filmer vis mulig.

Blir vel mafia og gangster filmer i førsten :D

Lurer på åssen dialog muligheter du har? Må være mange muligheter, for å ikke få repetive samtaler/setninger.

Kunne vært kult vis du kunne satt sammen ord for ord, men å få lyden til å høre dynamisk ut er kanskje et problem, vil ikke ha hakkete robotstemmer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...