Heineoen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei! Så en elgammel pc som hadde en turbo knapp? HVa brukes denne til? :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Om den overklokka ein komponent elns. veit eg ikkje, men spela gjekk iallefall fortare Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hadde en 386 sx 16 mhz en gang, med turbo 16 og uten 5 mhz mener jeg å huske. Helt bortkastet selvfølgerlig. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hehe.. Nei i dag vill jeg kjøre 5Mhz tror jeg.. lol! Lenke til kommentar
Booter Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Den fungerer vel som en slags "jumper" og forandrer enten FSB eller multiplyeren til CPU tror jeg. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hadde vært litt greit på nyere PC'er med noe lignende.. Trykker inn knappen, så blir f.eks. CPU og GPU overklokka til det du har valgt det skal overklokkes til.. Så bruker du den f.eks. bare når du spiller.. Sparer på delene i PC'en, og du holder tempen lav og fin når du ikke bruker den til noe spess.. Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Den fungerer vel som en slags "jumper" og forandrer enten FSB eller multiplyeren til CPU tror jeg. Det høres sannsynlig ut, det er tross alt 15 år siden jeg hadde den maskinen og da var det ikke så aktuelt å plukke fra hverandre og se hvordan det funket. Det var min første pc forøvrig. Den greide å kjøre Ski or die. Hmm.. nå er det nesten så jeg får en nostalgisk tåre i øyekroken Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Da hadde eg aldri hørt om pc. men videomaskiner var eg god på Lenke til kommentar
UAM Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg hadde også Turboknapp på min gamle Pentium. Klokket fra 166-200Mhz. Hadde til og med et LED-display som jeg ved hjelp av jumpere kunne få til å vise hvilken frekvens jeg kjørte på. Du vet det var ikke BIOS-styring av frekvensene den gangen. Den står forresten ved siden av meg her og fungerer enda. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hvis jeg installerer nye deler i dette kabinettet, hvordan vill den knappen fungere da tro? Lenke til kommentar
UAM Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvis jeg installerer nye deler i dette kabinettet, hvordan vill den knappen fungere da tro? Tja, du kan jo bruke den som FSB jumper? Men det er vel strengt tatt feil kabinettformat på disse. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Feil kabinettformat? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Feil kabinettformat? Hullene til hovedkortet vil ikke passe. (AT / ATX) Men det kan en drill ordne. Men den knappen vil ikke fungere, den krever jo en bryter på hovedkortet som har 'turbo'-fuksjonen. Endret 2. september 2005 av Goophy Lenke til kommentar
UAM Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Du må vel sannsynligvis bytte ut Power knappen, da denne så vidt meg bekjent ikke er av type puls som kobles direkte til hovedkorte, men kobles mot PSU og er av bistabil type. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Artig sak det der, hadde en masse slike PC`er på ungd.skolen vår :!: Lenke til kommentar
The Real Cartoon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det var en god grunn til "Turbo" knappen... Mange programmer, spesielt spill, men ikke bare det, var hardkodet til 4.77MHz. De ville enten krasje eller går mye fortere når klokkefrekvensen økte. Senere ble det en slags overklokkings-knapp... den gang det var LED displays på kabinettene som viste CPU frekvensen... hardkodet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hadde faktisk turbo-knapp på min og broderns første stasjonære pc (som forøvrig elsket doom og transport tycoon). Vi peiset alltid på knappen i spill, i god tro om at her kom det til å gå unna! - Helt til vi fant ut i senere tid at den ikke var tilkoblet i det hele tatt *hurray for placebo-effekten* Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Stealth- det FINNES det nå også men nå heter det Abit guru clock! den funker jo sånn,,, tror jeg da... Lenke til kommentar
Nodland Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Turboknapp funker akkurat som powerknappen. Bare istedenfor å sru av PC'n, overklokker den alle delene i dataen så mye som det går ann. En del folk har modifisert den så den istedenfor å overklokke, legger alle Turboneger-mp3'ene i spillelista til Winamp. Håper dette hjalp. -Noddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå