arielfaaland Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei! Driver og lage en hjemmeside.. Og jeg skal bruke en bakgrunn på siden.. Bruker rammer (ja, vet det suger) Det jeg vil, er at bakgrunnen skal være den samme når jeg scroller nedover.. Slik at det er kun teksten som beveger på seg.. Er dette mulig? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) background-attachment: fixed; /*eventuelt også*/ background-repeat: no-repeat; Endret 2. september 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 CSS-egenskapen background-attachment, med verdien fixed. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hmm.. når jeg gjorde dette fikk jeg jo kun "bakgrunsbilde" også ble siden hvit når jeg scrolla nedover.. hvordan får jeg det slik at bakgrunsbilde "står stille" mens jeg scroller på teksten\siden.. er helt blank på dette... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Uten å kunne html, legger jeg inn et svar her uansett. Når jeg gjør det samme i FrontPage blir koden slik: <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>sbb</title> </head> <body background="02_city_district_3d_view.jpg" style="background-attachment: fixed"> Endret 2. september 2005 av fargoth Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Takker! Dette ble veldig bra!! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Background-attributten i BODY finnes ikke lenger, og skal derfor ikke brukes. Endre i det minste til dette: <body style="background-image: url("02_city_district_3d_view.jpg"); background-attachment: fixed;"> Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 ...som ikke funker i IE... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Om du vet det suger, legg om da - mye lettere med sånne ting da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå