gebit Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har kjørt med corsair XMS pro LED 512 X 2 en stund nå. De har timing på 2-2-2-5. Kjøpte nå en ny XMS pro brikke med 1024. Denne har timing på 3-3-3-6. Lurer på om det har noe og si på stabilitet/ytelse at jeg kjører 2 brikker med 2-2-2-5 og en med 3-3-3-6? Eventuelt i hvilken slot de bør stå i? (har kun 3 slots på HK.) På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Alle brikkene må tilpasses den dårligste, timings/klokke kan ikke tilpasses individuelt. Hvis du ikke har støtte for dualchannel, bør du bruke slot 1 og 2. Hvis du har dualchannel, kan du prøve slot 1 og 3. Lenke til kommentar
gebit Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Vel, jeg bruker alle 3 slots. 2 på 512 og en på 1024. Noen som vet i hvilken slot den største brikka bør stå? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hvis det er et skille imellom noen av slotene bør den største brikken stå i den enslige sloten (på hovedkort med dualchannel er det ofte et mellomrom for å markere skillet mellom kanalene). Er det ikke dualchannel-støtte ville jeg ha plassert den største brikken i slot 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå