Πεισιθάνατος Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Hva har Venusstjernen med Satan og geitehoder å gjøre egentlig? Flott at dere vet hva dere prater om. Hva har et kors opp ned med satan å gjøre, egentlig? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 antikors liksom.. Symbolet for kristendommen er et kors og hvis det er opp-ned betyr det vel anti liksom....:S Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hva har Venusstjernen med Satan og geitehoder å gjøre egentlig? Flott at dere vet hva dere prater om. Hva har et kors opp ned med satan å gjøre, egentlig? St. Peter ble visstnok korsfestet opp/ned. Det heter egentlig Peterskorset. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Jeg veit jo allerede svaret på det, da, ffs. Av samme grunn har pentagrammet en satanistisk betydning - opp ned. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Konge! Da kan jeg si til alle goth nerdene på skolen at de bærer St. Peter korset Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg veit jo allerede svaret på det, da, ffs. Av samme grunn har pentagrammet en satanistisk betydning - opp ned. Kirken fremstilte Baphomet-symbolet som et symbol for Satan under inkvisisjonen av Tempelridderne. Men opp/ned pentagrammet har bare blitt brukt som et satanisk symbol de siste tiårene. Yay for Hollywood! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 opp/ned pentagrammet har bare blitt brukt som et satanisk symbol de siste tiårene. Jepp! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 ...men det blir som oftest brukt av gothere som _tror_ det er satanisk og av folk som driver med wicca, som ikke har noe med satanisme å gjøre i det hele tatt. "Selv synes konfirmantene det er veldig rart at ingen har oppdaget satansymbolene i kirkeporten tidligere. Hornindal kirke var 100 år gammel i 1956 - og kirkeporten ble da gitt som en gave." Er det egentlig så rart? På den tiden så var det jo ingen som brukte opp/ned pentagrammet som et satanisk symbol. I kristendommen har pentagrammet flere betydninger, det representerer bl.a Jesu fem sår, det er et kristent symbol for våre fem sanser og for god helse...og i kristendommen spiller det ingen rolle hvilken vei det "peker", betydningen er den samme og den er ikke satanisk på noe vis. Det er først den siste tid, takket være Hollywood og folks uvitenhet når det gjelder religiøse symboler, at opp/ned pentagrammet plutselig ble satanisk for den gemene hop. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 I kristendommen har pentagrammet flere betydninger, det representerer bl.a Jesu fem sår, det er et kristent symbol for våre fem sanser og for god helse...og i kristendommen spiller det ingen rolle hvilken vei det "peker", betydningen er den samme og den er ikke satanisk på noe vis. Det er først den siste tid, takket være Hollywood og folks uvitenhet når det gjelder religiøse symboler, at opp/ned pentagrammet plutselig ble satanisk for den gemene hop. Det har faktisk en liten betydning hvilken vei pentagrammet står, også i kristen sammenheng. I kristendommen betyr det flere forskjellige ting, bl.a. er det symbolet for en mann.. kristus for noen. En korsfestet kristus opp ned er, som kjent, et satanistisk symbol. Uten noe mer kunnskap om jesus fem sår, antar jeg allikevel at det er et i hver hånd og hver fot, i tillegg til et litt høyere opp - bryst, hals eller hode. Danner man en stjerne av dette, blir den pekende oppover. Hvis dette er feil - det med de fem sårene, altså, må dere korrigere meg. Uansett er det blitt slik at et pentagram pekende nedover blir assosiert med noe ikke-kristent, og derfor velger nok de kristne å beholde symbolet den veien det blir assosiert med kristen tro. Det som står i artikkelen om at ingen av stjernene pekte opp mot himmelriket, mener jeg er en hedensk, og ikke kristen symbolikk - at stjernen peker opp mot senit. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hadde Jesus fem sår? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) 2 armer, 2 bein, tornekransen evt. stikket han fikk i magen av et romerspyd da de var ferdige med ham Pentagrammet anyway var et av de første tegnene som oppfylte alt man krevde til harmoni, dessuten bryter alle linjene det gylne snitt (1,618) og ble brukt som et symbol på det hellige feminine det med geitehodet er riktig i forhold til det en del tror i dag. geiter var visstnok sett på som satans hjelpere eller noe i middelalderen som festa sammen med hekser og trollmenn (black magic), mye pga hornene som han også har visstnok, siden horn betyr makt, og alle de store skal være mektige. så man plasserer en goatse i et pentagram og du er ond. correct me if im wrong Endret 3. september 2005 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 2 armer, 2 bein, tornekransen evt. stikket han fikk i magen av et romerspyd da de var ferdige med ham jeg tror ikke det var det KaYcH mente. For de som ikke visste det så stakk man Jesus for å sjekke om han var død Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) romerspydet i magen da ferdige? sa det eller? Endret 3. september 2005 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Edit: angående det du sa om grunnen til at horn oppfattes som ondt pga horn oppfattes som makt. Vet du det sikkert eller? Jeg har nemlig alltid trodd at det er fordi det dukker opp i "hedenske" religioner der horn representerer fruktbarhet og mandom Edit 2: moderatorer kan dere være så snille og IKKE flytt tråden. Jeg synes den fungerer fint her Endret 4. september 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Forskrekket måtte sogneprest og sogneråd konstatere at konfirmantene hadde rett: Kirkeporten i Hornindal er full av satansymboler! Bwahaha :!: Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Edit: angående det du sa om grunnen til at horn oppfattes som ondt pga horn oppfattes som makt. Vet du det sikkert eller? Jeg har nemlig alltid trodd at det er fordi det dukker opp i "hedenske" religioner der horn representerer fruktbarhet og mandom Korrekt. Horn blir ofte brukt som fruktbarhetssymbol (fruktbarhetshornet f.eks). Baphomet var en fruktbarhetsgud som hadde tilknytning til forplantningens skaperkraft. Hodet hans ble fremstilt som et geitehode. Pave Clemens overbeviste folk at hodet til Baphomet egentlig var djevelens hode og brukte det som bevis mot Tempelridderne, som hyllet Baphomet i sine ritualer. Og vips, så hadde kirken greid å demonisere Baphomet-symbolet (et opp/ned pentagram med et geitehode inni). Den egyptiske maskuline fruktbarhetsguden, Amon, hadde også hodet til en vær. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Edit 2: moderatorer kan dere være så snille og IKKE flytt tråden. Jeg synes den fungerer fint her Vi har litt off-topic her, ja, men jeg vil også be moderatorene om ikke å slette det. Vi får klarhet i litt av hvert her. Jeg ser heller ikke noe poeng i at tråden flyttes, men heller det enn at den stenges eller slettes. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 OT: Hvem kom først: "tom waits for alice" eller "KaYcH"? Dypt KayCh: Joinet 06/11/04 Tom Waits for Alice: Joinet 17/07/04 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Ja mye bra lesing her folkens Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Edit: angående det du sa om grunnen til at horn oppfattes som ondt pga horn oppfattes som makt. Vet du det sikkert eller? Jeg har nemlig alltid trodd at det er fordi det dukker opp i "hedenske" religioner der horn representerer fruktbarhet og mandom Korrekt. Horn blir ofte brukt som fruktbarhetssymbol (fruktbarhetshornet f.eks). Baphomet var en fruktbarhetsgud som hadde tilknytning til forplantningens skaperkraft. Hodet hans ble fremstilt som et geitehode. Pave Clemens overbeviste folk at hodet til Baphomet egentlig var djevelens hode og brukte det som bevis mot Tempelridderne, som hyllet Baphomet i sine ritualer. Og vips, så hadde kirken greid å demonisere Baphomet-symbolet (et opp/ned pentagram med et geitehode inni). Den egyptiske maskuline fruktbarhetsguden, Amon, hadde også hodet til en vær. korrekt, tempelridderne satt med noe som kunne true grunnvollene til kirkens makt, og de dyrket det som i dag er "satanistisk" satanistisk kommer egentlig fra ordet "Shaitan" som er et islamistisk ord for "motstander". brukte det islamistiske som tegn på "motstander av kirken", og som etter hvert har utviklet seg til "Satan" Endret 4. september 2005 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå