Gå til innhold

Sata-disk som popper opp i taskbaren

Anbefalte innlegg

Har følgende oppsett:

Asus A8N-SLI

AMD 64 3200

2*512 Crucial ram

POV 7800GT

120 gb ata disk

200 gb sata disk

Problemet gjelder sata-disken. Etter å ha installert chipsetdrivere (amd nforce4 6.66) og restartet maskinen virker alt som det skal untatt disken. Riktignok er den der, og alle partisjonene på den ser ut til å virke som normalt, men nede i taskbaren står den oppført som et "Safely remove hardware"-ikon :!:

Har prøvd å oppdatere driverne, men får bare beskjed om at windows ikke kan finne bedre match enn dem som allerede er installert bla bla bla.

Disken ser altså ut til å fungere akkurat som før med unntak av dette kjedelige taskbarfenomenet. Noen her som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, disken det er snakk om er denne, og jeg tror ikke den støtter noe sånt. Dessuten skjedde dette først da jeg la inn de chipsetdriverne; før det var alt normalt. Skal jeg kanskje bare avinstallere dem igjen da? :hmm:

Noen som kanskje kan hjelpe meg med hvilken driver jeg bør bruke til mitt Asus A8N-SLI? :whistle:

Takk for svar så langt!

Endret av Joachim Murat
Lenke til kommentar

Jeg skaffet og en S-ata disk forige uke. Bruker den som systemdisk.

Skikkelig kjipt at den vises som "trygg fjening av maskinvare"

Har nemlig ikke tenkt å trekke ut systemdisken mens maskinen er i gang :p

Har rett og slett valgt å alltid skjule det ikonet. Får leve med det.

Lenke til kommentar

quote:

Det må da finnes en eller annen enkel løsning på dette

La være å se på iconet , glem at det er der .

Chipset drivere enabler hotswap og sata disker blir hotswap og

det dukker opp i systray uansett om det er systemdisk eller ikke.

Lev med det eller legg tilbake MS ide drivere via devicemanager/update driver .

Lenke til kommentar
Har rett og slett valgt å alltid skjule det ikonet. Får leve med det.

hvordan får du skjult det ikonet? og dukker det da opp dersom du kobler til f.eks et kamera. for det er jo ikke lurt å koble fra ting uten å bruke trygg fjerning først

Høyreklikk på f.eks. klokka, velg egenskaper, velg tilpass.

Der kan du velge hvilke ting som skal skjules når inaktiv, og alltid skjules.

De vises, straks man trykker på pila foran skjulte ikoner, så det er null problem hvis man har tilkoblet andre ting man vil fjerne sikkert.

Lenke til kommentar

takker :)

jeg hadde deaktivert den skjul greia, fordi jeg liker å se hva som ligger der til enhver tid (utenom de jeg ikke bruker da, som winamp og quicktime, de sletter/deaktiverer jeg). dessuten plaga det meg at den skjulte ikoner som ikke blir brukt.

men nå funker det mye bedre siden jeg kan editere hva den viser og ikke til enhver tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...