Gå til innhold

Dell Inspirion 8100?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer sterkt å kjøpe en Dell Inspirion 8100. Får følgende maskin for max 25000 (muligens billigere):

Dell Inspirion 8100

1.2GHz PIII-M

256MB SDRAM

15” TFT UXGA skjerm (1600 x 1200)

48GB Ultra DMA/ATA 100

32MB DDR nVidia Geforce2GO 4xAGP 3D

DVD/CD-RW COMBO Drive 8x/8x/8x/24x

Internal combo 56K modem / 10/100 Network.

Veier ca 3.6kg.

Til nå har jeg kun funnet en test på http://www.pcworld.com, og jeg er interesert i å finne ut mer om denne maskinen. Er tross alt en del penger for meg, da jeg studerer og cash ikke er i overflod akkurat. Også greit hvis noen som har en lignende Dell maskin kunne delt noen erfaringer?

Har også hørt mye om WinXP problemer på PIII-M prosessorer. Stemmer dette? Noen som har erfaringer?

Hvis noen kan anbefale andre merker med tilsvarende spesifikasjoner, hadde det også vært fint. Skal bruke PC'en primært til skolearbeid (programmering, grafiske presentasjoner) men også til et og annet LAN-party (TG, WarpZone) så det må være litt futt i skjermkortet :wink:

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en som kjøpte 8100 for et par måneder siden. Specs litt under din riktignok (SXGA, 16MB GF2GO, 20GB HDD, 866MHz).

Vi hadde litt trøbbel med XP i begynnelsen, men det var skjermkort-relatert (drivere i infinite-loop).

Men etter at XP ble lansert og Dell kom med oppdaterte drivere ordnet alt seg til det beste.

Han er godt fornøyd nå.

Testet også et par runder RtCW, og det funket helt greit. Ikke GF3-ytelse riktignok, men absolutt spillbart.

Lenke til kommentar

Dell 8100 er jo rå på alle måter, skjermen er knivskarp og fungerer bra i 1600x1200. Tastaturet er litt rart å skrive på synes nå jeg.

Men hvis du er student og har tenkt å bruke maskina på skolen, bør du tenke på at den er stor og tung også. Hvis du sykler må du skaffe deg en sekk.

Jeg kjøpte en 8000, og syntes den var alt for stor. Etter en uke døde den. Etter to og en halv måned fikk jeg pengene tilbake.

I mellomtiden har jeg skaffet en brukt Dell 4000 som jeg er veldig godt fornøyd med, mye lettere å drasse på.

Men mine erfaringer med Dell support har gjort meg meget betenkt, og det skal mye til for at jeg handler Dell igjen. Det var utrolig vanskelig å komme igjennom på support, må sitte i timevis i flere dager i telefonen for å få kontakt. deretter svarer de ikke mer. For eksempel tok det 3 uker før de fikk ordnet med retur av maskinen, og jeg hadde sikkert brukt 15 timer på telefon og mail. Deretter hørte jeg ikke mer, og etter en måned begynte jeg å etterlyse pengene.

Men ingen svarer.

Tok kontakt med befrakter (Linjegods) som kunne bekrefte at pakken var levert.

Etter to måneder truet jeg med anmeldelse. Da kom pengene etter tre dager.

Om dette er policy, eller bare håpløst underbemannet support skal jeg ikke ha sagt noe om. Poenget er at med bærbare må selv eksperter ha support fra leverandør, kan jo ikke bare skifte defekte deler selv. Og derfor vil jeg be dere tenke dere godt om før dere velger Dell.

Har i mellomtiden også sett hvordan Compaq ordnet maskina til samboern. Det var service det.

Hilsen Knut Olsen

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg sitter akurat nå og skriver på en Dell 8100, for vært tastetrykk så banker hjertet mitt. Mitt råe skjermkort på 32MB Geforce Go viser meg et sylskarpt oppløsing på 1400x1050. Min Dell er en uke gammel.

Hilsen mannen med en ny bærbar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...