KristianF Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Vi har en Ekstern Harddisk som har krasja 2 ganger nå. Kabinettet er Icy Box (Sort med blå lys), og harddisken er en Western Digital 200gb. Den krasja en gang tidligere. Da klarte jeg å redde noe av innholdet, men mesteparten forsvant. Og nå har den krasja igjen. Men problemet nå er at det ligger nesten bare veldig viktige ting innpå (Bilder, dokumenter, filmer fra digitalkamera o.l.), så er redd for å miste noe av det vist jeg gjør noe. Feilmeldingen som kommer fram når jeg prøver å gå innpå den er "I:\ er ikke tilgjengelig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses" Og størrelsen viser 0 Byte brukt, og 0 Byte ledig, og totalstørrelse på 0 Byte. Finnes det noen måte å redde alt innholdet på den? Noen programmer e.l.? Lenke til kommentar
Etherial-Fusion Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei! Eg hadde eit liknande problem med min harddisk (eine av partisjonane) og seff. den der alle dokument bilder etc. låg.. Eg fikk opp ei feilmelding som sa "I:\ Ingen tilgang" og eg fekk heller ikkje opp noko systeminformasjon om partisjonen. Eg prøvde å ta backup med Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Sikkerhetskopi Noko som gikk bra heilt til eg prøvde å pakke ut filene og lese dei. Det eg til slutt gjorde var å kjøyre Partition Magic, her viste disken og alt såg normalt ut, men eg hadde fortsatt ikkje tilgang til filene (ingen av diagnosteringsverktøya her oppdaga noko feil heller). Harddisken var satt til å bruke NTFS filsystem, men i windows sto det RAW. Derfor prøvde eg å kovertere til disken til FAT32 - Funka utmerket.. alle filene kom tilbake og ingenting virka for å vere tapt Kan ikkje garantere at det er det samme problemet du har, og eg hadde bare problem med eine partisjonen som sagt, harddisken var heller ikkje ekstern. Eg har også ICYBox kabinett, og eg har eit liknande problem på den eine bare at denne ikkje vil dukke opp i windows lenger når den er tilkopla og i Partition Magic står det at all harddiskplass er "unalocated", altso ingenting på harddisken.. Så her står eg også fast.. hatar ICYBox.. ødelegger alt! ALDRI meir ICYBox.. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Søk litt etter GetDataBack ntfs. Det programmet har hjulpet meg når jeg har slitt med min eksterne disk.. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Takker for svarene. Skal prøve først å konvertere om til FAT32, og vist det ikke funker, så skal jeg teste GetDataBack ntfs.. btw.. Hvor lang tid vil det ta med GetDataBack ? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Kan nok hende du har første revisjonen av IcyBox som har en feil i strømstyringen. Den er kjent som HD-dreper'n (gjelder kun første revisjon selvsagt). Endret 4. september 2005 av lavizh Lenke til kommentar
kloss Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 d med å konverter fil format ville eg ikke prøvd på. bruk heller recovery programm med ein gong Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Har testa med GetDataBack for NTFS nå, og skanningen tok ca. 3 døgn. Men så viser det seg at for å få filene tilbake, så må jeg kopiere de til en annen disk. Er jo ikke mulighet til det siden ingen av oss har 200gb ledig.. Finnes det noen programmer som bare fixer disken, og gjør at jeg slipper å kopiere de til en annen disk for å få de til å funke? Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tror ikke det. Og en annen ting, vil du virkelig prøve og lagre de "tapte" filene dine på en disk du vet er ustabil? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Vil få de tilbake så jeg kan brenne alt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå