Gå til innhold

Brenne GC spill?

Cord

Anbefalte innlegg

:hmm: Jeg lurer ikke på hvordn jeg eventuellt kan ta backup av mine GC spill.. MEN: Er det mulig i det hele tatt? Ser Clas Ohlsson nå har begynnte å slege Mini-DVD`ene som GC benytter seg av. Men har hørt at den ikke kan lese -R platene. Kan den lese av RW?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min guide til chipping av GameCube (inkluderer hvordan man brenner spill

ModThatCube (inneholder mye av det samme min guide gjør, bare på engelsk

DVD-R er det formatet den leser lettest, og mener at RW ikke fungerer i det hele tatt. Det går og fint ann og brenne de på store DVD'er, men du må ha av toppen når du skal spille de, eller kjøpe ny case ;)

Det at de blir lest av baklengs har ikke noe å si (er ikke sikker på om det blir det men), DVD'en blir jo lik når du kopierer den... ;)

Lenke til kommentar

Tatt fra ModThatCube:

" 'Backups' on the other hand are still permitted by law even though Nintendo does not 'authorize' you to make them, but you must realize that Nintendo does not make and/or enforce laws in any way, shape or form. Nintendo states in their licensing agreement (see photo) that comes with original games that that copying of games is illegal which is correct as it has always been illegal to copy games, but then they also mention that 'backups' are not authorized. Simply put they are saying they don't want you to make backups, but it is not illegal to do so. They also mention that violators will be prosecuted, but the only thing they could possibly do is to sue you in Civil Court if you happened to sign a contract stating that you would adhere to the licensing agreement as without signing any contracts they have no legal ground to stand on. To date no one has been tried in Civil Court for making personal backups of Nintendo GameCube software and also remember that even if you were found guilty in Civil Court that you would not be incarcerated, but only be effected by monetary loss. Remember too that Nintendo would have to take a loss of money to sue you in Civil Court so it would be pointless for them to go after the normal end user. "

legal2yq.th.jpg

Bilde som nevnt ovenfor

Altså Nintendo sier ikke at det er ulovlig å ta kopier (backups) av deres spill, de har ikke laget noen lover mot det, men dei "do not authorize it", altså de gir deg ikke tillatelse til det. Det eneste de kan gjøre er å saksøke deg i en sivil domstol, viss du skriver under på at du skal overholde det de sier, men siden du ikke har gjort det har de ikke noe grunnlag viss de saksøker deg.

Ingen har ennå blitt saksøkt av Nintendo for å lage sikkerhetskopier eller prøve å lage det. Og du ville bare måtte gitt erstatning til Nintendo viss de skulle vinne en sak mot deg. Nintendo ville bare tape penger på å saksøke deg, så det er ikke noe poeng i å saksøke enkeltpersoner. :whistle:

Lenke til kommentar
Min guide til chipping av GameCube (inkluderer hvordan man brenner spill

ModThatCube (inneholder mye av det samme min guide gjør, bare på engelsk

DVD-R er det formatet den leser lettest, og mener at RW ikke fungerer i det hele tatt. Det går og fint ann og brenne de på store DVD'er, men du må ha av toppen når du skal spille de, eller kjøpe ny case ;)

Det at de blir lest av baklengs har ikke noe å si (er ikke sikker på om det blir det men), DVD'en blir jo lik når du kopierer den... ;)

Hvilken vei de leses vil jeg jo ikke tro har noe som helst å si, men at jeg ikke så det med formater når jeg satt å skummet gjennom "malen din" er en skam! :blush:

HeHe..

Men GC`en må moddes for at de skal kunne lese brent DVD mao?!?

Lenke til kommentar

Nei den må ikke moddes/chippes for at den skal kunne lese brennte DVD'er, de leser den fint uten chip. Problemet er at alle spill til GC har en egen BIOS som ligger innpå DVD'en, den ligger helt inn mot midte, og der når ikke vanlige DVD-brennere, derfor må du ha en chip som fikser dette.

Det en chip gjør er at den enten kopierer BIOS'en fra ett originalt spill, og så må du bytte til backup'en (samme hvilket originalspill du bruker i forhold til backupen), eller så har chippen en BIOS i minne som den overfører til GameCuben (tror jeg, er litt usikker på det siste der :innocent:)

Så for å spille backuper av originale spill må du altså ha en chip, og for å spille hjemmelaget software osv, for GC'en godtar ikke uoriginale spill uten en Nintendo BIOS på. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...