CombatPsycho Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 hehe, har du sjekket psdata? jeg skulle til å bestille fra netshop og komplett, men fant ut at psdata ble en tusenlapp billigere, men jeg tror pcn din blir utrolig bra, når du får den oppsatt, men enda bedre med 2 gig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) PS-data kom relativt bra ut på en del varer, men jeg plukket 3 butikker via prisguiden og mener absolutt jeg fikk det så billig som mulig, når man tar frakten med i betraktning. Jeg plukket kun fra butikker som hadde dette på lager. Netshop: Hiper Type-R strømforsyning 480W 600,- AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED 3195,- Plextor 740A DVD-brenner 625,- MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra 1295,- Frakt 110,- MPX: Club3D Geforce 7800GTX 256MB 4195,- Razer Diamondback Magma Optisk Mus 448,- Frakt 136,- Pcutstyr.no: Lian-Li PC-V1100 Miditower 2093,- Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB 1438,- Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 1000,- Frakt 317,- Dell 20" FP 5185,- Total: 20637,- Tror ikke det er mye å spare her, men kom gjerne med innspill hvis det finnes bedre deals der ute. Edit: Glemte momsen hos Netshop. Endret 3. september 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 tja. Med ett så bra GFX kort, samt så bra skjerm, regner jeg med du vil spille i 1600x1200 oppløsning klassen. Helt riktig! Det er rimelig bekrefta at nyere spill, iallefall Battlefield 2, kan tenke meg at det samme gjelder for andre, går kjempemye bedre med 2GB ram enn 1GB når man spiller med max settings og oppløsninger fra 1280x1024 og oppover... Hvor har du dette fra? Og hvor mye forskjell er det snakk om? Er vel selv av den oppfattelsen at 2 gig nok er noe jeg vil ha utbytte av etterhvert, men ikke på det nåværende tidspunkt. har det fra denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=445920 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Oki, mener ikke denne tråden beviser noe som helst da -bare en masse folk som sier "yeah-klart du må ha 2 gig" og masse folk som sier "drit i det -holder med 1 gig for meg". Give med proof! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 hvis du noterer deg at de aller fleste som sier at spillet ikke hakker for dem spiller med lave gfx settings og ikke så høy oppløsning, så blir den tråden så mye mer troverdig med en gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Finnes det ikke noen tester på dette da? Ser for meg at jeg smeller i en gig til hvis det blir problemer, men forsøker meg iallefall med en gig til å begynne med så får vi se. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 det er kanskje den beste (og muligens billigste) fremgangsmåten Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Eg har testet min nye PC med både en og to giga ram Hadde liggende ett sett med Kingston HyperX som eg prøvde. Ingen stor forskjell når eg kjører benchmarks, men stor forskjell i kor rask PCen oppleves i bruk. Eg vil annbefale 2 giga, det er verdt det Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Man kjøper ikke pc for spilling i dag uten 2GB ram.. 2GB er e "must" for spiller'n! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Eg har testet min nye PC med både en og to giga ram Hadde liggende ett sett med Kingston HyperX som eg prøvde. Ingen stor forskjell når eg kjører benchmarks, men stor forskjell i kor rask PCen oppleves i bruk. Eg vil annbefale 2 giga, det er verdt det Med andre ord gir ikke 2 gig noen utslag i benchmarks, men en god følelse? Dette blir litt diffust for meg -sorry. Link meg en test/artikkel som viser hvilke fordeler jeg har med 2 gig. Jeg svir ikke av 1500 spenn på noe som ikke gir en målbar forbedring. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Så når eg sier at PCen oppleves å være mye raskere i bruk så er ikkje det godt nok for deg? OK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Man kjøper ikke pc for spilling i dag uten 2GB ram.. 2GB er e "must" for spiller'n! Åja, daså! Hvis du ikke har noe bedre å komme med en dette så kunne du vel bare spart deg å poste i det hele tatt Mener ikke å være frekk, men dette blir litt "sånn-er det-bare" argumentasjon som jeg for min egen del la av meg etter barnehagen. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Eg har testet min nye PC med både en og to giga ram Hadde liggende ett sett med Kingston HyperX som eg prøvde. Ingen stor forskjell når eg kjører benchmarks, men stor forskjell i kor rask PCen oppleves i bruk. Eg vil annbefale 2 giga, det er verdt det Med andre ord gir ikke 2 gig noen utslag i benchmarks, men en god følelse? Dette blir litt diffust for meg -sorry. Link meg en test/artikkel som viser hvilke fordeler jeg har med 2 gig. Jeg svir ikke av 1500 spenn på noe som ikke gir en målbar forbedring. ser ikke helt problemet ditt jeg. du skal bruke 20k på en pc. dvs det beste av det beste. da er det ikke noe å lure på da, 2gig ram må man ha. ram er rimelig viktig for ytelsen. for lite ram vil bare irritere. det irriterer meg. og jeg har bare a 64 3200+ og 6800gt. skal besteille meg 2 gig ram snart. dessuten så er det ikke så dyrt for 2 gig ram, så skjønner ikke helt hva du venter på. BTW. skjønner ikke helt hvorfor du spør om råd her når alle råda folk kommer med ikke er bra nok hehe, er du så proff selv da eller hehe. just wondering Endret 3. september 2005 av Blaz3r Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Så når eg sier at PCen oppleves å være mye raskere i bruk så er ikkje det godt nok for deg? OK Ikke hvis den ikke gir bedre benchmarks eller andre målbare utslag... Nei. Jeg stoler ikke på "følelser" som benchmark. Jeg stoler heller ikke på healing, homeopati eller magnetarmbånd selv om det sikkert "føles" bra for dem som kaster bort penger på den slags. Ja, kanskje jeg er litt slem nå... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 benchmarks er for idioter som bryr seg mer om skrytefaktoren de får ved å kunne poste X antall 3dmarks på forum enn hvor god den PC'en de har faktisk er å bruke... Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Så når eg sier at PCen oppleves å være mye raskere i bruk så er ikkje det godt nok for deg? OK Ikke hvis den ikke gir bedre benchmarks eller andre målbare utslag... Nei. Jeg stoler ikke på "følelser" som benchmark. Jeg stoler heller ikke på healing, homeopati eller magnetarmbånd selv om det sikkert "føles" bra for dem som kaster bort penger på den slags. Ja, kanskje jeg er litt slem nå... altså. er faktisk bedre å høre erfaringer fra andre folk, enn å lese bechmarks...for min del i hvertfall. jeg stoler egentlig ikke helt på bechmarks, liker å teste selv, eller høre andre bruksere sine erfaringer. men bare kjøp en gig du, men ikke kom her etterpå å si at vi her inne ikke sa i fra hihi Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Ja, kanskje jeg er litt slem nå... Du ber om hjelp og råd, og når andre forteller deg om sine erfaringer, så avviser du dem fordi de ikkje sitter med stoppeklokke når de starter spill, eller bruker PCen. Du er ikkje litt slem, men du oppfører deg som en idiot, og du vil ikkje få mye hjelp i fremtiden om du fortsetter å oppføre deg sånn Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Hmm.. når du først kjøper en så dyr PC, hvorfor kjøper du ikke en raptor eller to til systemdisk? Min erfaring er at raptor eller ikke er alfa og omega når det gjelder "bruker-ytelse" i windows.. Endret 3. september 2005 av Pedro80 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hehe, lurte egentlig litt på hvorfor jeg spurte om råd jeg også... Men jeg ser jo de teoretiske fordelene med 2 gig. Nå er jeg litt vitenskapsmann da, så jeg tror mer på empiri enn følelser -spesielt når det gjelder tekniske ting som data. Folk som "opplever" eller "føler" ting er jeg litt skeptiske til -men for all del, smak og behag er jo viktig det også. Så jeg kommer til å teste med 2 gig og se hva som blir resultatet. Hvis jeg går for 2 gig skal jeg være den første som kryper til korset. Men er redd det er mange som mener at 2 gig er best fordi de har kjøpt det selv og må forsvare kjøpet -kjenner den mekanismen fra et par bilkjøp. Benchmarks er vel et viktig verktøy for i det hele tatt å kunne sammenlikne hardware, akkurat som hestekrefter i en bil e.l? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Hei en kompis av meg har 2gb ram og spiller mye WoW... Jeg fikk han til å sjekke ram bruken etter litt over en times spilling og rambruken var da oppe i 1,2gb. Mao, med 1gb ram hadde alt av ikkekjørende programmer* blitt swappet til disk og evt multitasking hadde medført masse swapping. Ergo: Du vil legge merke til forskjellen mellom 1 og 2 gb ram, spesiellt godt ved multitasking. *Ihvertfall 200mb med data måtte ha blitt skrevet til disk (1200-1000=200), gjerne mer og for hver nytt område han skulle loade måtte mer data ha blitt skrevet til disk for å gjøre plass til de nye dataene og load tiden på nye områder hadde derfor blitt doblet evt så hadde load hakking vart dobbelt så lenge... Endret 3. september 2005 av blackbrrd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå