Åsmund Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Nå som det er så fryktelig mange gratis guider på alt mulig, hvorfor skal det koste tusenvis av kroner bare for å få ett bevis som har tyngde? For jeg ser på jobbtilbud der de krever utdanning til ditt og datt,, Hvorfor skriver de ikke at de krever kompetanse for ditt og datt isteden? Er det fordi de vil ha bevis på at du kan det du sier du kan? Kan en ikke bare hoppe rett til en eksamen da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 1) De skal ha bevis for at du kan det 2) Du kan hoppe rett til det, men f.eks ved fagbrev krever det arbeidserfaring. Og du skal være flink om du f.eks tar alle eksamnene som en ingeniør tar uten å gå på skole. 3) Utdanning er gratis 4) Ved en lengre utdanning har du flere år på nakken, og du vokser tross alt litt i løpet av de årene, og forh.vis er du ikke en bråkjekk kar som tror du kan alt når du er ferdig. (som eksempel) Lenke til kommentar
simes Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Tja. Hvis du synes semesteravgiften på ~400kr er mye, så skal jeg ha sympati med deg. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Så du er antageligvis ikke like flink om du er selvlært framfor skolelært. Så hvorfor skal "gratis" skole koste penger da? Om alt er gratis untatt bøkene så kan en vel erstatte bøkene med gratisstoff? Ialefall når det gjelder datarelaterte ting. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Alle i samfunnet er ikke interessert i å jobbe gratis heller da. Noen må jo skrive stoffet, og bruke mye tid på det. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Alle i samfunnet er ikke interessert i å jobbe gratis heller da. Noen må jo skrive stoffet, og bruke mye tid på det. De kunne vel på lik linje med lærere fått betalt av staten... Det var prat på at skolen skulle være 100% gratis en stund, men den gang ei... Edit: Glemte et par ord som vanlig Endret 2. september 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Nå som det er så fryktelig mange gratis guider på alt mulig, hvorfor skal det koste tusenvis av kroner bare for å få ett bevis som har tyngde? Nå har jeg nettopp lest gjennom "Surgery for dummies" og føler at jeg har rimelig god greie på det som står der. Så om noen vil ha en operasjon, men ikke vil vente så lenge i kø, kan jeg fikse det. Jeg har også lest en bok om metallsløyd, så jeg har fått laget noen fine instrumenter. Dessuten fant en venninne en tutorial om anestesisykepleie på internett, så framtidige pasienter skulle være i de beste hender. Noen som er interessert? Jeg elsker å lese, så snart tilbyr jeg tannpleie også. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg stemmer for brevkurs i hjernekirurgi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå