Gå til innhold

[LØST] Finne hostname og os med php

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan jeg kan finne ut hvilket os en bruker har og hva navnet på pc'n hans er. Det første mener jeg skal gå bra med php, men å finne navnet vet jeg ikke om jeg kanskje må bruke javascript på?

Trenger dette til en liten side vi trenger på jobb...

EDIT: jeg ser med phpinfo() får jeg frem alt jeg vil... Den øverste linjen sier:

System Windows NT <pcnavn> 5.1 build 2600

Der har jeg både os og navn på pc (men dog på serveren), jeg trenger denne informasjonen om den som besøker siden....

Endret av JV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff.. så dum jeg er... :) skal ikke ha navn på serveren nei.. men de som besøker siden ja...

fikk ikke så mye ut av dette jeg:

Array ( [COMSPEC] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe [DOCUMENT_ROOT] => c:/wamp/www [HTTP_ACCEPT] => */* [HTTP_ACCEPT_ENCODING] => gzip, deflate [HTTP_ACCEPT_LANGUAGE] => no [HTTP_CONNECTION] => Keep-Alive [HTTP_HOST] => localhost [HTTP_USER_AGENT] => Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322) [PATH] => C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem;p:\fellesfiler;C:\Programfiler\Hewlett-Packard\OpenView\service desk 4.5\client\bin [REMOTE_ADDR] => 127.0.0.1 [REMOTE_PORT] => 3715 [sCRIPT_FILENAME] => c:/wamp/www/test.php [sERVER_ADDR] => 127.0.0.1 [sERVER_ADMIN] => webmaster@localhost [sERVER_NAME] => localhost [sERVER_PORT] => 80 [sERVER_SIGNATURE] =>

Apache/1.3.33 Server at localhost Port 80

[sERVER_SOFTWARE] => Apache/1.3.33 (Win32) PHP/5.0.4 [systemRoot] => C:\WINDOWS [WINDIR] => C:\WINDOWS [GATEWAY_INTERFACE] => CGI/1.1 [sERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1 [REQUEST_METHOD] => GET [QUERY_STRING] => [REQUEST_URI] => /test [sCRIPT_NAME] => /test [PATH_TRANSLATED] => c:/wamp/www/test.php [php_SELF] => /test [argv] => Array ( ) [argc] => 0 )

Endret av JV
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått tak i Os.. takk for hjelpen så langt...

Med print_r($GLOBALS); finner jeg navnet på pc'n hvor det står [COMUTERNAME] =>:

Array ( [GLOBALS] => Array *RECURSION* [_ENV] => Array ( [ALLUSERSPROFILE] => C:\Documents and Settings\All Users [CommonProgramFiles] => C:\Programfiler\Fellesfiler [COMPUTERNAME] => MINPC [ComSpec] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe [FP_NO_HOST_CHECK] .... osv osv

Hvordan får jeg tak i "MINPC" for å få skrevet ut bare dette?

Lenke til kommentar
er litt usikker, men sier ikke phpinfo(); en del (hvis det var slik det skrives). Husker jeg ikke feil lister den opp det meste :/

Jo.. men det sier noe om serveren som kjører php... ikke en bruker som besøker en webside...

Endret av JV
Lenke til kommentar

Fikk ikke det til å fungere.. prøvde det tidligere også...

<?php

$os=explode(";", $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']);
$pc=$GLOBALS[COMPUTERNAME];
echo "OS: $os[2]<br>";
echo "PC: $pc<br><br>";

?>

Gir meg:

PC:

Jeg har også prøvd echo $GLOBALS[COMPUTERNAME]; men det gir ingen ting...

EDIT: Nå fungerer det gitt.. måtte sette register_globals = on...

takk for all hjelp :w00t:

Endret av JV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...