Gå til innhold

R520XT roxx @ 600/1400


KimmiK

Anbefalte innlegg

Nvidia lager PS3 GPU'en og ATI lager Xbox GPU'en (R500). Så spørs det om ATI ikke får et bittelite forsprang på WGF2.0/DX10 om MicroSoft bruker xburken til å teste ut noe av teknologien. De har ihvertfall fått brynt seg på unified shaders og mye annen interesant teknologi som vi får håpe kommer inn i PC grafikk kort snart.

 

Kan fort være at G80 er klar. På den andre sida er ofte flere generasjoner under utvikling samtidig og det skjer neppe bare hos Nvidia. Siden R520 ble forsinka kan R600 teamet bli ferdig mye tettere mot R520 enn R520 var mot den forrige generasjonen.

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å miste troen på ati nå. Jeg er sikker på at nvidia kunne lansert en 32 pipelines versjon av G70 med høyere klokkehastighet som ikke kunne blitt levert i noe særlig antall og i realiteten ikke på annet enn papir. Hvis ikke ati har et konkret, alment tilgjengelig produkt som slår 7800GTX kraftig, i webshoper i løpet av september mener jeg de har bommet kraftig denne gangen. Dette begynner å bli latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg håper også at det bare er rykter at ATi skal levere en 600Mhz versjon med "begrenset tilgjenglighet" da lukter det PE (Press Edition) lang vei...

 

nVidia har tross alt full tilgjenglighet i store volum både på 7800Gt og GTX, og flere GTX kort er allerede klokket opp mot 500Mhz av produsentene.

 

ATi ligger nesten 4 månder bak nVidia når de lanserer R520 i begynnelsen av oktober... Da bør de ligge iallefall 10% over i ytelse spør du meg, helst mer... Og Linux driverene bør også være gode, og klare fra start, så kanskje jeg også kan vurdere et R520 i en av mine maskiner! :yes:

Lenke til kommentar
Raptor,05/09/2005 : 10:21] Jeg håper også at det bare er rykter at ATi skal levere en 600Mhz versjon med "begrenset tilgjenglighet" da lukter det PE (Press Edition) lang vei...

 

nVidia har tross alt full tilgjenglighet i store volum både på 7800Gt og GTX, og flere GTX kort er allerede klokket opp mot 500Mhz av produsentene.

 

ATi ligger nesten 4 månder bak nVidia når de lanserer R520 i begynnelsen av oktober... Da bør de ligge iallefall 10% over i ytelse spør du meg, helst mer... Og Linux driverene bør også være gode, og klare fra start, så kanskje jeg også kan vurdere et R520 i en av mine maskiner!  :yes:

Er vel liten sjanse for at alle de kriteriene der skal bli oppfylt :p Hvis R520 er så ny som noen rykter påstår, så tar det vel kanskje en tid før windowsdriverne er helt på topp, for ikke å snakke om linux..

 

Edit: post nr. 256 :D

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Neida raskere trenger du ikke enda siden sin CPU vil være en flaskehals. (P4 2.4 etter det jeg kan se du har)

Åh... har nå slått skikkelig på stortromma egentlig... Kjøpte en AMD 64 3700+ også. Nytt alt sammen. Håper ikke den cpu'n blir like stor flaskehals...

 

...har bare ikke kommet i posten enda...

Godt valg :thumbup:

Lenke til kommentar
Neida raskere trenger du ikke enda siden sin CPU vil være en flaskehals. (P4 2.4 etter det jeg kan se du har)

Åh... har nå slått skikkelig på stortromma egentlig... Kjøpte en AMD 64 3700+ også. Nytt alt sammen. Håper ikke den cpu'n blir like stor flaskehals...

 

...har bare ikke kommet i posten enda...

Du treng ikkje å bekymre deg, 3700+ skal holde.

Lenke til kommentar
16 = pipes

1= TMU

3 = ALU

1= ROP

 

Mener at det var det =)

Det forklarer vel ikke hvordan RV530 kan beskrives som 12 pipes..

 

12 pipelines...

4-1-3-2...

 

Det er ganske omdiskutert hva disse tallene står for og det er ikke kommet til noe enighet så vidt jeg vet.

 

G70 er:

 

24 pipelines

1 TMU per pipeline

2 ALU per pipeline

2/3 ROP per pipeline

G70 har 16 "dual-engine" ROPs, mao har den ikke en ROP per fragment pipeline.

Lenke til kommentar

Litt off topic tror jeg:

 

Kom over en test der de testet nvidia 7800 GTX med en a64 3200 og en dualcore og x2 4400 og det var omtrent null forskjell, så er man en REN spiller koster det hardt hvis man skal velge dual core cpu.

 

Testen finnes her

 

Så du som venter på en a64 3700+ tror ikke den er noe spes flaskehals med det første. Lurer litt selv på om jeg også skal skaffe meg den til neste pc kjøp

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Litt off topic tror jeg:

 

Kom over en test der de testet nvidia 7800 GTX med en a64 3200 og en dualcore og x2 4400 og det var omtrent null forskjell, så er man en REN spiller koster det hardt hvis man skal velge dual core cpu.

 

Testen finnes her

 

Så du som venter på en a64 3700+ tror ikke den er noe spes flaskehals med det første. Lurer litt selv på om jeg også skal skaffe meg den til neste pc kjøp

Litt mer off topic her...

 

80-serien med nVidia ForceWare som er under beta testing nå, inneholder blere flere optimaliseringer mot dual-core prosessorer (SMP).

 

Kan ikke si så mye, men ytelsesøkningen kommer til å bli brukbar! ;)

Lenke til kommentar

Mere info :w00t:

ATI DECIDED to put some additional pressure on Nvidia’s 7800GTX. Its soon to be released card will feature 512MB of memory. This memory is not such a big deal but in the eyes of consumers means the world to them. We confirmed that two flagship Radeons X1800XT and X1800PRO will come as 512MB cards.

The Radeon X1800 XL will be more affordable 256 MB card but less memory means a lower price, of course. Nvidia will have to respond with a 512MB version of Geforce 7800GTX and we suspect that the green company from California plans to drop the prices of its 256MB models at the same time.

 

ATI is using some fast memory this time and as you could imagine 512MB of memory clocked at 1400 or 1250MHz might be an expensive piece of architecture.

 

We will see about the availability in first week of October as this is the planed launch date. We don’t want to get into specifics as each time we reported about a fixed date, ATI all of a sudden decided to change it for a day or a two. µ

Lenke til kommentar
...Så du som venter på en a64 3700+ tror ikke den er noe spes flaskehals med det første. Lurer litt selv på om jeg også skal skaffe meg den til neste pc kjøp

Fått satt det sammen nå. Må si meg storfornøyd. Fikk 152xx på 3dmark 03. Har bare prøvd Doom 3 og GTA SA av spill enda. Å flate som det går. Synes ting gikk greit på forrige pc (2008 3d03), må si en 7,5 dobling av score gjorde susen! Endelig en fridag i all jobbinga. Skal få testa ut pc'n litt mer. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...