Gjest Slettet+3124 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Det jeg er lurer på er ikke hovedbiosen (hovedbiosen blir oppdatert av MSI Live Update3 fra nettet), men den til sata kontrolleren. HK: MSI K8T NEO-FIS2R, amd 64. I oppstart så står det: SATA378 TX2PLUS 1.00.1030.26 bios Og så står det at det er Promise. Har surfet litt rundt og funnet en ny bios, fikk også beskjed i SiSoft Sandra 2004 om at jeg hadde gammel bios. Dette skal være NY BIOS: bios 1.00.0.34 Her er readme fila: PFLASHTX V2.00.0.28=================================================== Syntax : PFLASHTX /? - help PFLASHTX /f [path] filename.bin - Update BIOS from file. PFLASHTX /s [path] filename.bin - Save BIOS image to file. PFLASHTX /e Erase BIOS on controllers. 1. Update BIOS from file User should put PFLASHTX and BIOS image file on a floppy diskette. PFLASHTX will check and get Device ID from this BIOS file, then search associate controllers. PFLASHTX will check if the content is correct after writting BIOS to flash memory of a controller. If data is wrong, PFLASHTX will erase the whole flash memory to avoid trouble on next bootup. PFLASHTX updates BIOS of all associate controllers one by one. 2. Save BIOS image to file PFLASHTX can save current BIOS of the specified controller to the file. PFLASHTX will list all controllers it found, then user can choose one to backup. 3. This utility supports Promise controllers as below: FastTrak TX4300 FastTrak TX2300 SATA300 TX4 SATA300 TX2plus FastTrak TX4200 FastTrak TX2200 SATAII150 TX4 SATAII150 TX2plus FastTrak TX4000 FastTrak S150 TX2plus FastTrak S150 TX4 SATA150 TX2plus SATA150 TX4 It will search all listed controllers on your system (up to 10). La inn programene på diskett PFLASHTX og ei bin. fil som heter: 575bios.bin Drive A: 1,44mb disketten står oppført som førsteboot. Fikk feil melding som jeg ikke husker, men det var noe om systemfiler, tok ut disketten og trykke en knapp så boota windows opp som normalt. Har Windows XP PRO. Hvordan får jeg oppdatert SATA biosen? Framgangsmåte som er forstålig for en amatør hadde jeg satt pris på. Endret 3. september 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Er det ingen som kan være behjelpelig, med dette plz..? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Du har vel ikkje lagt inn oppstartsfiler på disketten din? Formater den og kryss av i "Gjør dette til en oppstartsdiskett for MS-DOS" Så kopierer du inn bios-filene igjen. Da kan du boote fra disketten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå