Gå til innhold

Kjøre XP program på 2000?

Anbefalte innlegg

Nytt grensesnitt (LUNA) (som foresten ser utrolig uproffosjonelt ut, stygt faktisk), en ny versjon av ntfs, masse sikkerhetsgreier, ny start meny, vinduer kan kaste skygge (CW_DROPSHADOW)... og sikkert etc. men lite forskjell i hvordan programmer fungerer (hvis noen)

..og alle nerdenes favoritt, systemgjenoppretting :p

hehe, joda ;)

Nei, jeg får vel bygge meg en PC av de andre PCene jeg har hjemme... kan jeg installere på den! :w00t:

XPèn tar mer plass på disken og man bør ha mer Ram.

Litt eldre maskiner med <256MB minne kjører helt greit 2000..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 2000 kjører fint på datamaskiner med 1024 MB ram å det :p.

En pc med 256 MB ram bli faktisk ganske kjapp når den har XP. har sett det selv, men med 128 MB ram bli den litt treig. Ikke for det, på maskiner med 128 MB ram bruker jeg Windows 2000. det gjør jeg forøvrig på den maskina med 1024 MB ram å.

Lenke til kommentar
Nytt grensesnitt (LUNA) (som foresten ser utrolig uproffosjonelt ut, stygt faktisk), en ny versjon av ntfs, masse sikkerhetsgreier, ny start meny, vinduer kan kaste skygge (CW_DROPSHADOW)... og sikkert etc. men lite forskjell i hvordan programmer fungerer (hvis noen)

hehe, joda ;)

Nei, jeg får vel bygge meg en PC av de andre PCene jeg har hjemme... kan jeg installere på den! :w00t:

den vil ha 512 Mb ram, 2.2 Intel Celeron prossesor... 128 mb graffikkort... burte vel holde til XP det?

Skal vel bare bruke den til filmredigering... men burde ha litt mere harddisk plass da... lurer på om jeg skal kjøpe meg mer.. :hmm:

Endret av Andak
Lenke til kommentar

hehe, joda ;)

den vil ha 512 Mb ram, 2.2 Intel Celeron prossesor... 128 mb graffikkort... burte vel holde til XP det?

Skal vel bare bruke den til filmredigering... men burde ha litt mere harddisk plass da... lurer på om jeg skal kjøpe meg mer.. :hmm:

Jepp ! En stooor og rsk disk og en minnebrikke på 512MB til vil hjelpe en del...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Windows XP kjører på en Pentium 200 med 64 MB RAM og 12 MB video minne, hvis du skrur av alt tullballet, det står at Windows XP krever mer eller mindre dobbelt så mye som 2000, det er okseavføring.

Jeg er ingen stor fan av at operativsystemet skal sluke alle ressursene dine før du for sagt et pip.

Jeg har en 4 GHz P4 med 1024 MB RAM, og 256 MB RAM skjermkort (GeForce 6800 Ultra) men jeg synes det tar like lang tid å starte det som det gjorde med Windows NT 4.0 på 200 MHz maskinen jeg hadde, lager du en ny versjon av et os burde det være en ytelsesforbedring, men sånn går det når de prøver å konkurere med mac os.

Ikke se på det som en "grusom er for mac os" for det er helt omvendt.

Det eneste jeg er for, er en 32 og 64 bit versjon av DOS med noe annet en memory resident multitasking (for det ville ikke jeg kalt multi tasking)

Jeg likte idéen med at du hadde et relativt kjapt GUI på plass i DOS hvis du trengte det, og nei, Linux er ikke noe godt alternativ (for å komme alle i forkjøpet ;) )

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Bare at... Jeg har nå satt sammen og prøver å kjøre.. Den gammle harddisken hadde fått noe virus på seg fa før, så det kom opp: "Windows sikkerhets feil, restart datamaskinen på nytt"... så jeg plugga den i den andre maskinen som jeg bruker til vanlig og formaterte den derfra... så satt jeg den i den gammle igjen og kjørt XP pro. Den hadde kommet langt å vel da den restarter seg og det tar ca 40 minutter før den er ferdig.. Da kommer det opp : "kritisk error"!

Også finner den ikke en fil som ligger på CDen!

Kan det være noe galt med CDen eller er det rett og slett at DVD leseren som er for gammel? (den er godt å vel 6 år)

Lenke til kommentar
Kan det være noe galt med CDen eller er det rett og slett at DVD leseren som er for gammel? (den er godt å vel 6 år)

Kasserte i går en gammel 4xdvd brenner pga. feillesing... ;)

52X CD-rom installerte alt(XP) riktig uten problemer

Takk for tipset! Jeg skal teste med en nyere DVD-leser så fort jeg får tid!

Men skal til Polen en uke fra og med i morgen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...