medlem-82104 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Lurer på om det går an å kjøre et program som egentlig skal kjøres i XP, kan kjøres i 2000? Endret 2. september 2005 av Andak Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det kommer ann på programmet, men hvis det står på pakka/i manualen/whatever at det bare funker på XP tviler jeg på at det går. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Flyttes frå "Spill -> Spørsmål og svar - PC" til "Programvare -> Windows". Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 I 9 av 10 tilfeller går det helt fint. XP og 2k er bygd på samme kjernen og er stort sett ganske like inni. Det kan ikke skade å prøve uansett. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Har nå prøvd å installere... dæggern.. det virka ikke Går ikke an å få tak i et program som lurer installasjonen til å tro at det er XP? Tviler sterkt selv fordi XP har nyere drivere/finesser som ikke 2000 har... Jeg veit at i XP proffesional så kan man simulere eldre Windows Operativsystemer, men det går altså ikke fra 2000 til XP? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hvilket program du mener ? Endret 2. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hvilket program du mener ? Jeg retter ikke mot et spesifikk program... Men lurer på om det finnes et slikt program! Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hvilket program du mener ? Jeg retter ikke mot et spesifikk program... Men lurer på om det finnes et slikt program! OPS, beklager dobbelt Endret 2. september 2005 av Andak Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Såvidt jeg vet så kan Win2k(med siste SP) kjøre alle de prog. som XP kan.. Seff. bør man bruke riktige drivere for OS og slike ting. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 MSN 7.5 feks gikk ikke på Win2000 og samme med Style XP. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Har SP 4 og updates.... Men funker alikevel ikke... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 MSN 7.5 feks gikk ikke på Win2000 og samme med Style XP. Heh ! Style XP er laget kun for XP så det så.... http://win-xp.no/index.php?name=Forums&fil...wtopic&p=130015 Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Windows XP kjører høyere grafisk grensesnitt enn forrige windows versjoner så derfor fungerer ikke Style XP. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 jasså, går ikke MSN 7.5 på Win2k? jaja, bra at jeg har slutta med MSN Messenger da . *kjenner virkelig at jeg savner Windows 2000 ENG Pro sårt nå*. det at man ikke kan kjøre StyleXP i Win2k ligger litt i navnet på programmet også. StyleXP . Men ja. De fleste programmer som fungerer i XP skal også fungere i Windows 2000. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 jasså, går ikke MSN 7.5 på Win2k? jaja, bra at jeg har slutta med MSN Messenger da . *kjenner virkelig at jeg savner Windows 2000 ENG Pro sårt nå*.det at man ikke kan kjøre StyleXP i Win2k ligger litt i navnet på programmet også. StyleXP . Men ja. De fleste programmer som fungerer i XP skal også fungere i Windows 2000. ok.. MEN, jeg sier jo... DET GÅR IKKE!! kommer opp ei melding om at programmet BARE støtter XP... VERKEN 2000, ME, 98, 95!! har hørt det 3 eller 4 ganger fær allerede, at det skal nesten gå... Så det er ikke et program som kan få 2000 til å virke som XP ved å lure det programmet jeg skal innstallere? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Windows XP har ingen interne funskjoner som tilsier at programmer ikke skal fungere under Windows 2000, er det likevel laget slik, er det fordi programmet sjekker, og er laget for å endre på de kosmetiske forskjellene mellom 2000 og XP. Windows XP har noen sikkerhetsgreier rundt seg som ikke er i 2000, men stort sett er disse operativsystemene helt like, for en programmerer er det lite de kan gjøre i XP som de ikke kan i 2000. Det finnes en mekanisme i XP for å ta direkte kontroll over mus og tastatur, men det blir aldri brukt, siden en kan like godt bruke vanlig message handling for å få dette til, og skal en ha full kontroll, kan en bruke DirectPlay, som fungerer i Win9x/WinNT fullt ut (med kanskje unntak av Windows NT 3.5) Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Windows XP har ingen interne funskjoner som tilsier at programmer ikke skal fungere under Windows 2000, er det likevel laget slik, er det fordi programmet sjekker, og er laget for å endre på de kosmetiske forskjellene mellom 2000 og XP. Windows XP har noen sikkerhetsgreier rundt seg som ikke er i 2000, men stort sett er disse operativsystemene helt like, for en programmerer er det lite de kan gjøre i XP som de ikke kan i 2000. Det finnes en mekanisme i XP for å ta direkte kontroll over mus og tastatur, men det blir aldri brukt, siden en kan like godt bruke vanlig message handling for å få dette til, og skal en ha full kontroll, kan en bruke DirectPlay, som fungerer i Win9x/WinNT fullt ut (med kanskje unntak av Windows NT 3.5) ok... Men XP må jo ha noen forbedringer siden det kom ut... ellers hadde det ikke vært vits i å lage XP hvis det er nesten helt likt WIN2K Noen forbedringer har vel Microsoft folka finni på... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nytt grensesnitt (LUNA) (som foresten ser utrolig uproffosjonelt ut, stygt faktisk), en ny versjon av ntfs, masse sikkerhetsgreier, ny start meny, vinduer kan kaste skygge (CW_DROPSHADOW)... og sikkert etc. men lite forskjell i hvordan programmer fungerer (hvis noen) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nytt grensesnitt (LUNA) (som foresten ser utrolig uproffosjonelt ut, stygt faktisk), en ny versjon av ntfs, masse sikkerhetsgreier, ny start meny, vinduer kan kaste skygge (CW_DROPSHADOW)... og sikkert etc. men lite forskjell i hvordan programmer fungerer (hvis noen) ..og alle nerdenes favoritt, systemgjenoppretting Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Nytt grensesnitt (LUNA) (som foresten ser utrolig uproffosjonelt ut, stygt faktisk), en ny versjon av ntfs, masse sikkerhetsgreier, ny start meny, vinduer kan kaste skygge (CW_DROPSHADOW)... og sikkert etc. men lite forskjell i hvordan programmer fungerer (hvis noen) ..og alle nerdenes favoritt, systemgjenoppretting hehe, joda Nei, jeg får vel bygge meg en PC av de andre PCene jeg har hjemme... kan jeg installere på den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå