Boralis Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ja skillet har jo uansett gått nord for Trondheim, så det kunne være like greit. Da kunne vi fått produsert råvarene her istedenfor som nå at vi er pålagt å sende dem sørover for vidre produksjon Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Høye bensinpriser er egentlig ikke så veldig problematisk da. Nå er vel kriminellt dyrt for tiden, men en pris på rundt 10-11 kr tåler de fleste. Det som skulle vært senket var engangsavgiften, slik at vi kunne kjøpt oss nyere biler, og kvittet oss med de gamle, bensinslukende og miljøfiendtlige vrakene. I resten av europa er det mange som kjører på gass (LPG) og en bedre tilrettelegging av dette som et drivstoffalternativ er på sin plass. Det koster mindre, og er mer miljøvennlig. Det er avgiftspolitikken i norge som er den værste miljøsynderen, ikke bilistene der ute. Ingen kjører eldgammel bil fordi det er så morsomt å se trærne bli dekket av eksos, men fordi lommeboka som regel begrenser hvor ny bil man har råd til. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Snekkern , jeg har snakket med en god del trøndere, alle intel nå har sagt den dagen vi her nord gjør opprør, så vil de støtte oss, og de mener grensa skal gå sør for Trødelag Men seriøst, jeg mener lokalt styre er av det beste, og ingen politiker fra Nord Norge med vette i bestand viul akseptere bensinpriser på dagens nivå. Sikker greit nok for søpla i Oslogryta, de forstår jo ikke avstander. Folk i Oslogryta forstår ikke at vi er et land med 4,5 mill fordelt på et areal 20 x dannmark. Det som funger i danmark fungerer ikke her , og det gjelder all type politikk. Hadde FRP forstått at det er kostbart å ha distrikter så kunne jeg kanskje ha støtet dem, men FRP selv om de har mye fornuftig, og jeg håper de får minst 20% , dette fordi de evner å ta opp ting andre ikke tør. Men for Oss her Nord så vil jeg kun stemme på Dem den dagen de innser at Nord Norge er best tjent som egen stat, det skulle vel også passe dems poletikk på mange andre områder. Så tør FRP fronte Nord Norge som egen stat, ja da stemmer jeg på dem Og vel jeg tror faktisk FRP vil bestå selv om vi slipper Oslogryta her nord Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Wohoo! Det er så gjennomført gøy å se på grammatikken til FRP-velgere! Det slår bare ikke feil. Kan ikke fatte at SSB ikke har laget statistikk på dette... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Høye bensinpriser er egentlig ikke så veldig problematisk da. Nå er vel kriminellt dyrt for tiden, men en pris på rundt 10-11 kr tåler de fleste. Det som skulle vært senket var engangsavgiften, slik at vi kunne kjøpt oss nyere biler, og kvittet oss med de gamle, bensinslukende og miljøfiendtlige vrakene.I resten av europa er det mange som kjører på gass (LPG) og en bedre tilrettelegging av dette som et drivstoffalternativ er på sin plass. Det koster mindre, og er mer miljøvennlig. Det er avgiftspolitikken i norge som er den værste miljøsynderen, ikke bilistene der ute. Ingen kjører eldgammel bil fordi det er så morsomt å se trærne bli dekket av eksos, men fordi lommeboka som regel begrenser hvor ny bil man har råd til. Regnes ikke den norske bilparken for en av verdens nyeste å være, da? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Normalt sett thar jeg stemt AP ca 5 ganger, høyre 2 ganger. Kommunevalg de 2 gangene jeg har stemt høyre, ERling Rian var et ikon vi liker her her nord. Dene gangen tilfaller min stemme SP. Hvorfor: Fordi den sentraliseringen som foregår er ikke til beste for landet. Jeg mener bestemt at vi trenger de partier som SP. Se mine tidligere innlegg, jeg mener bestemt at Sørnorge er best tjent uten oss fra Nord Norge, og det samme fra oss her nord, vi er ikke tjent med Oslo som hovedstad. Men jeg mener bestemt at FRP vil bestå her Nord selv når vi blir egen stat, vi trenge Dem, rett og slett, all respekt for Carl I, han tør å kalle en spade en spade. Han får min stemme hvis de FRP faller under 7 % ' Endret 2. september 2005 av Osse Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Regnes ikke den norske bilparken for en av verdens nyeste å være, da? - Vi vil ha en miljøvennlig bilpark, Norge har sammenliknet med mange europeiske land en svært gammel bilpark. Dette er vi nødt til å gjøre noe med, sier Finn Tandberg administrerende direktør i Bilimportørenes Landsforening. kilde : http://www.dn.no/forsiden/article576383.ece Ett googlesøk etter dette burde gi mange svar på at Norge har en relativt gammel bilpark. Kjører selv ett gammelt brom av en bil, men det er dyrt for en ny miljøvennlig bil. Forøvrig syns jeg at bensinprisene er helt vanvittige for tiden. Jeg har ingen muligheter til å bruke kollektivtransport da jeg har flere jobber og det blir ofte forskjellig arbeidstid fra dag til dag. Dette er vel egentlig distriktspolitikk i praksis, da vi helst skal flytte til byene for å unngå å pendle osv osv. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bryr meg også mitt i natta om bensinpriser. Bor på landsbygda, men om jeg skal et sted så kan jeg gå 1km for å ta bussen, sykkle eller evnt. samordne kjøring. Er ikke mange i Norge som MÅ ha bil. Det gjelder bare å være litt kreativ og å være villig til å ta bene til fatt så får man litt trim også. Joda ingen problemer det, det er jo bare en mil til barnehage og så 3-4 mil motsatt retning til jobb. Ville sett deg i øynene etter et år på denne ruten til fots 5 dager i uken med 2 små barn Pytt pytt 8-10 mil pr dag til fots er vel ikke noe å syte for Nå sa jeg ikke at alle burde kutte ned på bilkjøringa, men at de fleste kan det. Ja, jeg vet at mange i Norge bor litt kjedelig til og at spesielt for barnefamilier så er det et ekstra stort tap når bensinprisene blir satt opp. Min mening er at man heller burde satse på kolektivtransport. Det finnes ikke noe mer tragisk enn å se flere biler med en person i som kjører samme vei, når alle personene kunne sittet på samme buss. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 men at bensinprisene skal øke i takt med oljeprisene er jo helt på trynet. Staten får i både pose og sekk. Avgiftene burde senkes/økes i takt med oljeprisene som regulerer bensinprisen spør du meg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Regnes ikke den norske bilparken for en av verdens nyeste å være, da? Ironi? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 LarsP: Nei, faktisk ikke. Det var bare noe jeg hadde hørt, men folk flest her ser jo ut til å mene at dette ikke stemmer. Jeg legger meg flat, jeg, i og med at jeg ikke har noen kilder. Bare hear-say. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg er stolt nordlending, men likevell, Nord-Norge er like mye Norge, som Vest-Norge, og syns ikke det burdte splittes. Er litt for drastiskt.. Det jeg heller ser for meg, er å få finnmarkinger, mo væringer og noen fra midt i mellom til å komme seg inn på stortinget. Det er løsningen, ikke splitte Norge.. Beklager for any leifs, er for trøtt til å finne dem. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 LarsP: Nei, faktisk ikke. Det var bare noe jeg hadde hørt, men folk flest her ser jo ut til å mene at dette ikke stemmer. Jeg legger meg flat, jeg, i og med at jeg ikke har noen kilder. Bare hear-say. Forresten, så nå at innlegget mitt kunne virke meget spydig. Det var ikke meningen. Bensinprisene er latterlig høye. Forresten: Lave oljepriser = Høy bensinpris Høye oljepriser = Høy bensinpris Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bryr meg også mitt i natta om bensinpriser. Bor på landsbygda, men om jeg skal et sted så kan jeg gå 1km for å ta bussen, sykkle eller evnt. samordne kjøring. Er ikke mange i Norge som MÅ ha bil. Det gjelder bare å være litt kreativ og å være villig til å ta bene til fatt så får man litt trim også. Joda ingen problemer det, det er jo bare en mil til barnehage og så 3-4 mil motsatt retning til jobb. Ville sett deg i øynene etter et år på denne ruten til fots 5 dager i uken med 2 små barn Pytt pytt 8-10 mil pr dag til fots er vel ikke noe å syte for Nå sa jeg ikke at alle burde kutte ned på bilkjøringa, men at de fleste kan det. Ja, jeg vet at mange i Norge bor litt kjedelig til og at spesielt for barnefamilier så er det et ekstra stort tap når bensinprisene blir satt opp. Min mening er at man heller burde satse på kolektivtransport. Det finnes ikke noe mer tragisk enn å se flere biler med en person i som kjører samme vei, når alle personene kunne sittet på samme buss. Skjønte det og det var ikke ment nedsettende til det du skrev,mere som et apropo :-) Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det jeg ikke forstå er hvis politikerene vil at man skal ta bussen, hvorfor er det da så forferdelig dyrt? Når bilen streika i sommet og jeg måtte benytte meg av busstilbudet i Kr.sand, så kostet det meg 70kr om dagen i transport! Ikke bare måtte jeg opp 1 time tidligere(er ganske tungt å stå opp halv 6), men jeg måtte også sykle nesten 3 km for å komme til nermeste brukbare busstopp. Og det kan nevnes at jeg bor helt ved sentrum (Lund for kjente). Jeg synes kolektiv er noe tull i distriktene, må heller skru ned avgiftene og endre lovene til de som er i danmark(hvor man kan kjøre knallert uten skilter og moped med skilter og sertvikat som kan gå fortere) så alle fikk råd til en moped isteden - de bruker minimalt med bensin, og man kan gå hvor man vil, når man vil. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Beinsin er piss i havet. Øker prisen med 1.- og du kjører 10000 km i året så koster det deg 1000.- ekstra i året. Hva er vel det? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Nå er det en del mennesker her i landet som kjører betraktelig mer enn 10.000 km i året, og da begynner det å koste mye. Tenk på f.eks. pendlere: De får ikke mer kjøregodtgjørelse selv om bensinprisene stiger alle steder. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Beinsin er piss i havet. Øker prisen med 1.- og du kjører 10000 km i året så koster det deg 1000.- ekstra i året. Hva er vel det? Nei det er ikke piss i havet for alle de som er avhengig av bilen, vi betaler allerede store summer pr år i avgifter og mange har så vidt råd til å bruke bilen til det mest nødvendige som å komme seg på jobb. for alle disse som ligger på smertegrensen med en bensinpris på 10 kr liter betyr det mye nå når den nermer seg 13 kr liter Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 diesel begynner å bli ganske dyr, selv sånn avgiftsfri som vi bruker på traktorn. Sist sjekka prisen var den på 5.05 pr lite + moms. Det er ganske dyrt med tanke på att en traktor fort kan bruke 20-30 liter i timen, og en traktor går fort en del timer. Det skal sies att for å bruke så mye må det ganske tungt arbeid til, men det er en del timer med det i året også. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Nå er det en del mennesker her i landet som kjører betraktelig mer enn 10.000 km i året, og da begynner det å koste mye. Tenk på f.eks. pendlere: De får ikke mer kjøregodtgjørelse selv om bensinprisene stiger alle steder. Skattefradrag ohoi. Blir en del tusen tilbake der. Ikke mer nei. Men er en god del (iallefall sist jeg fikk, pendla 8 mil da). Endret 3. september 2005 av Veritas_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå