Bimmelom Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei. I det siste har jeg merket at prisene stiger og stiger. Dette er jo igrunnen helt utrolig. Jeg kom nettop hjem fra skolen, og gikk forbi Rema 1000, hvor man kan fylle bensin. Den lå på 12.15. Det er jo helt sykt. Når familien kjøpte diesel bil, lå prisen på 7 kr ca. Nå er den i 11,- Så, her kan dere dele meningene deres mot bensin prisene. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det er helt på jordet! Sinnsyke priser. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 For å være helt ærlig, bensinprisene bryr meg midt i ryggen. Jeg kjører både bil og mc, men kan utmerket godt gå eller ta buss en dag eller to i uka for å oppveie merutgiftene. T'Weed Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ja helt forferdelig, ikke minst ute i distriktene der folk ikke har annet valg for å komme seg på jobb. I byene er det tross alt kollektivtrafikk som fungerer,menst det mange plasser kun er 3-4 bussruter pr dag, dvs det samme som det er i en by pr time Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bensinsprisene og avgiftene: Generelt bør det ikke være høye avgifter på forbruksvarer, det rammer hardest de som har minst. Folk som bor i distriktene, eller barnefamilier som må hente og bringe unger, kan ikke kjøre mindre og bruke kollektivt uten videre. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 ... Er nesten som om man blir tvingt til å velge et parti ... Ikke at det gjør meg noe, stemmer på dem uansett (er medlem). Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 ... Er nesten som om man blir tvingt til å velge et parti ... Ikke at det gjør meg noe, stemmer på dem uansett (er medlem). Tja...er vel litt begrenset å velge parti utfra bensinpriser og hvem som "lover" å levere det største kuttet vel....? T'Weed Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Selv kjører jeg 76 mil annenhver helg for å hente min datter, er inn i eitranes forbanna på mangel på moral av politikere, bortsett fra Carl I, han har derimot så mange andre standpunkt at jeg enda ikke har godt over til FRP. 2,24 kr er den bensinprisen raffenrienene tar, bensitasjonene tar i dag 39 ør pr liter i fortjeneste . Ringte akkurat nå å forespurte min venn som eier og driver en Best stasjon.Resten er avgifter inkludert mva. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bensinprisene vil nok medføre at FRP vil tjene endel velgere i sluttspurten av valgkampen, ettersom de er det eneste partiet som vil senke bensinprisen. Sist den steg slik lå jo FRP på 31% på meningsmålinger. Men så var vel en Os ordfører og viftet med kølla, så falt de fort ned på 15% igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 2,24 kr er den bensinprisen raffenrienene tar, bensitasjonene tar i dag 39 ør pr liter i fortjeneste . Ringte akkurat nå å forespurte min venn som eier og driver en Best stasjon.Resten er avgifter inkludert mva. BENSINAVGIFTEROver 60 prosent av det du betaler for bensinen går rett til Staten. Når du betaler 10 kroner for en liter 95 oktan går totalt 6,81 kroner til avgifter. Av dette utgjør momsen 2 kroner (25 prosent), bensinavgiften 4,03 kroner og CO2-avgiften 0,78 kroner. FrP vil nok tjene på dette, ja. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Skulle fylle bensin i dag 12.70 Ble ikke så mye for 600kr da. Bruker å få full tank. Hva var det han sa i tabolid i går han fra "fremtid i våre hender" eller noe sånt At de ville ha bensin enda høyere. 25kr\L om 5 år. Helt på jorde. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 For meg er bensinprisen den viktigste faktoren når jeg skal velge parti. Jeg tjener fett og har det godt, og nå får jeg altså 4 kroner dyrere bensin enn normalt og jeg merker at den generelle livskvaliteten går hakket ned (mindre til røyk og alkohol) når jeg ikke får brukt tilstrekkelig penger på meg selv. Hvorfor skal jeg dele med de eldre, de syke og barnefamiliene, for ikke å snakke om innvandrerene og asylsøkerne og folk i U-land når jeg selv knapt klarer å forsyne meg selv med livsviktige artikler. Nei FRP er og blir det eneste partiet for folk flest .. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 ... Er nesten som om man blir tvingt til å velge et parti ... Ikke at det gjør meg noe, stemmer på dem uansett (er medlem). Er det "Anders Langes Parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep" du tenker på? Den siste økningen har nå ikke akkurat så mye med politikk å gjøre. Og hva folk reagerer på er jo så absolutt vært avhengig av hva man er vant med. Om bensinen hadde steget fra 4 kr. til 7 kr. hadde vi garantert klaget like mye, sannsynligvis mer. Det er greit å være i mot avgiftene, men den prisstigningen vi nå ser bør de fleste akseptere. For den styrer vi ikke. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har ikke bil lenger Å glad er jeg for det.. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bryr meg egentlig katta om bensinprisene. Jeg bor i Oslo og bruker derfor kollektivsystemet flittig. Prisene til tbane og buss derimot kunne jeg tenkt meg å få senkett. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bryr meg også mitt i natta om bensinpriser. Bor på landsbygda, men om jeg skal et sted så kan jeg gå 1km for å ta bussen, sykkle eller evnt. samordne kjøring. Er ikke mange i Norge som MÅ ha bil. Det gjelder bare å være litt kreativ og å være villig til å ta bene til fatt så får man litt trim også. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ok, jeg bor i by selv, vel Tromsø er en liten by bare 60000 innbygere, og her skal jeg inrømme jeg tar taxi og buss mye. Er jo are plage å ha biln med seg, parkeringsgebyr osv. Men jeg er også fra landet og kjenner mange som pendler og der går det da fan meg ikke busser som passer med arbeidstid osv. Blir eitranes forbanna på selvgode Byboner som har alt , tbane-trikk, god bussforbindelse som sier det betyr lite hva bensinprisen er. Hadde vi 4,5 millioner balle bodd på et område like stort som dannmark, så hadde det vel vært enkelt å ha god kollektiv transport. Men nå er det da slik at vi er et spredt land med bosettetninger der en nærmest ikke kunne tru at folk kunne bu. Greit nok er en for at alle i norge skal bo i en by regner da med at Oslo gryta kan huse oss alle, da er det vel greit nok med høy bensinpris. MEN, vi bor spredt, og det er faktisk noe som fasineer verden, vår 3 største næring er turismen, TROR der de kommer til norge for å se våre STORE byer. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 synes ikke det er noe problem. høye bensinavgifter senker statens skattebehov, og fører til mindre bilbruk som gir et renere miljø. avgiftskutt "koster" nemlig penger for staten. jeg vil heller betale x kroner i kassa på statoil enn over skatteseddelen, når førstnevnte gagner miljøet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bryr meg også mitt i natta om bensinpriser. Bor på landsbygda, men om jeg skal et sted så kan jeg gå 1km for å ta bussen, sykkle eller evnt. samordne kjøring. Er ikke mange i Norge som MÅ ha bil. Det gjelder bare å være litt kreativ og å være villig til å ta bene til fatt så får man litt trim også. Joda ingen problemer det, det er jo bare en mil til barnehage og så 3-4 mil motsatt retning til jobb. Ville sett deg i øynene etter et år på denne ruten til fots 5 dager i uken med 2 små barn Pytt pytt 8-10 mil pr dag til fots er vel ikke noe å syte for Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 For engangs skyld er vi helt på bølgelengde Snekkern. Som jeg har hevdet i nærmere 20 år Nord Norge som egen stat !! La søringan styre som de vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå