Mollekanin Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei Nå er høsten her og så er regnet og. Det jeg lurer på er hvor mye kan man utsette et dSLR og utstyr (objektiver, blitz, fjernkontroll, osv) når man ikke har EOS 1 og bare L optikk.. Blir det bare duskregn, smådrypp, kan det pøse litt eller er alt av fuktighet fyfy? Jeg har forresten et 20D og litt variert ef-s og ef optikk i baggen om det er noen som skulle ha kjennskap til hvor mye akkurat dette tåler.. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg brukte D70en min ofte i våte/fuktige miljø, uten at det skapte noen problemer. Men jeg hadde kun kameraet i èn måned. Kjøp et regnskydd, du vil ikke ha vann inn i objektiver, i nærheten av speil eller bildebrikke. Generelt sett tåler elektroniske komponenter vann veldig godt, men jeg ville likevel vært forsiktig med et dSLR. Hovedproblemet med vann/fuktighet er korrosjon. Dersom du på død og liv skal bruke kameraet i duskregn, sørg for at alt vann og fuktighet fjernes så fort som mulig i etterkant. Mistet forøvrig en 18V drill i innsjøen mens jeg bygget brygge i sommer, den lå der 15 minutter før jeg fikk fisket den opp. Fortsatte å bruke den umiddelbart, og overraskende nok fungerer den ypperlig enda. Lenke til kommentar
Mollekanin Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 har veldig lyst til og ta bilder i regnet ja og da gjerne når det spruter skikkelig også.. hvor bør jeg lete etter sånne regnskydder da? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det finnes mange løsninger, det billigste er en engangs badehette. Tre den over kameraet og ha åpninga med strikken rundt objektivet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det finnes mange løsninger, det billigste er en engangs badehette. Tre den over kameraet og ha åpninga med strikken rundt objektivet. 4780276[/snapback] Selv velger jeg den litt dyrere varianten; Olympus E-1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå