Gå til innhold

Skal kjøpe meg Ipod.. hvor og hvilken?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg på dette området.. er helt grønnskolling her.

Jeg bryr meg ikke så mye om at det skal være masse lagringsplass.. 4 GB holder masse.. Den trenger ikke å være mikroskopisk heller.. Gidder ikke å betale mye mer for å få en litt mindre Ipod..

Noen som kan gi meg noen forslag.. Har ikke lyst til å gi så veldig mye mer enn 1000 kr..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zen Micro går for å være en veldig god DAP (digital musikkavspiller). Jeg ser ingen grunn til å velge iPod pga. "hype" eller det menysystemet som av mange påstås å være det beste, siden dette slettes ikke er tilfellet. Zen Micro har også en trykkfølsom overflate, så iPod er langt ifra enestående på det punktet.

Siden du har lagt deg såpass "lavt" i pris, kan du bare glemme å få noe særlig mer enn 1gb lagringsplass. Det som er positivt er at utvalget i denne "klassen" er svært bra, og siden spillere i denne prisklassen og størrelsen er flash-basert tåler de utrolig mye juling. Selv har jeg Creative Micro N200 512mb. Denne betalte jeg litt over tusenlappen for på Spaceworld, men nå til dags får du 1gb til samme pris hvis du bestiller over internett. Jeg har bare lovord å si om denne spilleren. Den er "batterigjerrig", spiller høyt og godt og har attpåtil mikrofon, linje-inn (som ikke er alt for god) og radio. Jeg kan ikke dokumentere kvaliteten på disse ekstrafunksjonene siden jeg aldri noengang har brukt dem, men man har da iallefall muligheten. Det skal også nevnes at spilleren tålte en *særdeles* fuktig løpetur. Det bøttet ned regn, men utrolig nok så streiket ikke spilleren.

Lenke til kommentar

Jeg hører at selve programmet som gjør at Ipodn fungerer tar stor plass av de 4 gbn (PÅ ipod mini) .. hvor mye av plassen bruker den? Og man trenger også å kjøpe ekstra strømadapter hvis man skal lade batteriet steder hvor man ikke har pc tilgjengelig..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Jeg hører at selve programmet som gjør at Ipodn fungerer tar stor plass av de 4 gbn (PÅ ipod mini) .. hvor mye av plassen bruker den? Og man trenger også å kjøpe ekstra strømadapter hvis man skal lade batteriet steder hvor man ikke har pc tilgjengelig..

Det er ikke riktig. Det ligger ikke noe program på iPod mini sin harddisk. Firmwaren tar altså ikke noe plass på harddisken. Likevel så bør man være obs på at man ikke får fullt 4 eller 6gb med lagringsplass på iPod mini. Dette er fordi man vanligvis regner størrelsen i GiB, som da er 1024MiB, mens produsenten bruker den teknisk sett korrekte termen, GB, som ifølge SI-systemet skal være 1000 MB.

Apple har tydeligvis sluttet å legge ved strømadapter med DAP'ene sine, så hvis du ønsker å lade spilleren via stikkontakten eller du rett og slett ikke har "Hi-Powered" USB-porter, er det mulig å kjøpe strømadapter ved siden av.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Poenget er at jeg er i militæret til vanlig.. og har ikke tilgang på pc, derfor trenger jeg en vanlig stikk-kontakt lader.. hehe..

Her er en annen ting jeg stusset litt over (som det blir sagt om ipod) : "iPod mini, iPod photo og iPod med klikkeflate krever iPod Connector to USB-kabel for tilkobling".

Lenke til kommentar

Siden iPod Dock ikke er nødvendig for å bruke noen av dem, så er det nok snakk om den kontakten på iPoden som går til USB-kontakten til PCen. Det er altså en standard USB-kabel i den ene enden og en spesiell iPod-kontakt i den andre enden. Det skal legges til at når du kjøper strømadapter så får du ganske enkelt et "støpsel" med standard USB-kontakt. Du bruker altså samme ledning som du bruker mot en PC...

Lenke til kommentar
Siden iPod Dock ikke er nødvendig for å bruke noen av dem, så er det nok snakk om den kontakten på iPoden som går til USB-kontakten til PCen. Det er altså en standard USB-kabel i den ene enden og en spesiell iPod-kontakt i den andre enden. Det skal legges til at når du kjøper strømadapter så får du ganske enkelt et "støpsel" med standard USB-kontakt. Du bruker altså samme ledning som du bruker mot en PC...

Så hvis ikke jeg kjøper en ekstra strømadapter så ville ikke jeg kunne fått koblet Ipodn min til pcn ? altså det følger ikke med en usb kabel fra Ipod til pc når man kjøper Ipodn ??

Lenke til kommentar

Creative Zen Micro har drittdårlig kvalitet, bare så det er sagt. på papiret er den veldig fin, og gir veldig mye for pengene. Men det er utrolig mange som kommer tilbake i retur pga. igjengående feil som tyder på dårlig byggekvalitet. Det er sikkert tusenvis av folk som er storfornøyd med sin Zen Micro, men det hundrevis som har blitt levert inn til retur pga. feil.

Lenke til kommentar
Jeg fikk da med vanlig strømadapter på min Ipod Mini.

Så det så

Er du sikker på det da? Jævla dumt hvis jeg bestiller en ekstra lissom..

Jeg fikk ikke med Strømadapter med min iPod mini 2G, men nå har jo mini'ene gått ut av produksjon.

Det står ihvertfall ingenting at det medfølger på komplett så vi har bestilt ekstra.. jeje.. Ble I Pod Mini sølv 4 gb til 1790..

Lenke til kommentar

Det står ihvertfall ingenting at det medfølger på komplett så vi har bestilt ekstra.. jeje.. Ble I Pod Mini sølv 4 gb til 1790..

Jeg regner med at komplett selger 2. generasjons iPod mini, og da får du ikke med strømadapter. Trenden er at Apple legger med mindre og mindre "ekstrautstyr"...

Det jeg mente å si er at strømadapteret gir deg en "usb-port" som går inn i stikkontakten. Du bruker altså den SAMME ledningen som du bruker når du kobler til PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...