AndersT2 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Fant ut at Zalman har en ny CPU kjøler på vei. De reklamerer med at den skal kjøle bedre enn vannkjøling. Noe som høres utrolig ut. Her er den: Her er den innstallert på ett hovedkort: Men leste ett par tester, og fant ut at den SKAL jeg ha. Ble imponert over resultatene. Fra X-bit Labs testen: Legg merke til at Gigabyte 3D kjøleren er en vannkjøler, og selv om den kjørte på lavere RPM og Zalman på fullt, så var der der viftene hørtes like ut, med mer RPM på Gigabyte kjøleren så ville den kjølt bedre, men laget mye mere lyd. Altså ingen bedre løsning for en stille PC. Husk å legg merke til at 9500 kjøleren greier å kjøle når 7700 kjøleren ikke greide å holde maskinen i gang. (på 4.2 GHz). Jeg sier det igjen, imponerende. På en uklokket AMD CPU (FX-55) så viser den også at den kan kjøle bra: Fra Bit-Tech testen: Her er resultatene ikke så imponerende, men siden den ikke har med like ekstrem varme som med Prescotten over, så viser det at den har utrolig mye å gå på når det kommer til klokking. Jeg skal i hvertfall ha en når den dukker opp her i landet. Den kom til Danmark den 30.08.2005 leste jeg, så da er den nok rett rundt hjørne. Bare synd at det ser ut til at den blir meget dyr. Leste $80 Dollar i statene, noe som kan overføres til ca 800,- her i Norge (med norsk moms og avgifter, ikke rein valutakurs). EDIT: Hos Studiedata.dk i Danmark, så ligger prisen på 495,-. Får håpe det blir noe lignende i Norge. EDIT 2: Her er bilder av den i 2 størrelser. Gjett hvem som er ekte Endret 2. september 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Bedre enn vannkjøling? Da er den der noe å bytte ut min Intel boxed vifte med, men mindre den koster alt for mye! :drool: Teknte på CNPS7700Cu, men det blir nok denne hvis den ikke blir alt for dyr og ikke er for stor for hovedkortet. Vet du når den kommer? Står ikke noe på zalman.co.kr, med mindre det er jeg som er blind. Edit: http://www.zalman.co.kr/mboard/mboard/mboa...m&order_da=desc - Sant (er vel det siden det er på hovedsida)? Endret 2. september 2005 av Potetfar Lenke til kommentar
Mikkel_Rev® Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bedre enn vannkjøling? Da er den der noe å bytte ut min Intel boxed vifte med, men mindre den koster alt for mye! :drool: Teknte på CNPS7700Cu, men det blir nok denne hvis den ikke blir alt for dyr og ikke er for stor for hovedkortet. Vet du når den kommer? Står ikke noe på zalman.co.kr, med mindre det er jeg som er blind. Edit: http://www.zalman.co.kr/mboard/mboard/mboa...m&order_da=desc - Sant (er vel det siden det er på hovedsida)? CNPS7700Cu funker som en drøm i forhold til den intel vifta i alle fall.. Så da monstrum ut... Trodde det først det var den svæææære greia man skulle ha inni kassa. LOL Ligner jo mer på thermal xp90 vifta nå jo. Testvinnern i statene. Blitt sånn rørvifte. Fine med CNPS7700Cu er at den og kjøler ram og chipset i samme operasjon. Det vil jo ikke den nye 9500 gjøre så bra. Noen som har fått modet CNPS7700Cu med kraftigere vifte på? Som er ca like stillegående? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) En annen fordel som jeg ser i forhold til 7700 kjølerene, er at plassering av komponenter på hovedkortene ikke blir noe problem mer, siden denne løftes mer opp. Også en annen vesentlig fordel er vekten, 9500 veier 530 gram, mens 7700-CU veier hele 980, det er 450 gram mer. Men husk da at 9500 får vekten lenger ut i fra hovedkortet, så jeg tipper presse på hovedkortet blir nesten likt som før. EDIT: Det hadde vært litt kult å hatt den store modellen som bordvifte. Har også sendt mail og spurt om når 3DFXCool får den inn (billigst å hente, siden jeg slipper porto). Skal si i fra når jeg får vite noe. Endret 2. september 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Noen som har fått modet CNPS7700Cu med kraftigere vifte på? Som er ca like stillegående? Jepp, sjekk denne tråden: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=947525 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå