tarjeiii Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei! Vil først takke for mange gode råd som jeg har plukket opp her gjennom tiden. Pc’en min bråker så mye at jeg lenge har hatt lyst til å rive av meg ørene. Jeg har derfor bestemt meg for å investere litt penger for å bli kvitt støyen. Akkurat nå har jeg dette kabinettet med den medfølgende strømforsyningen. Kabinettet er ikke akkurat godt isolert for å si det slik, men hovedsaklig er det prosessor- og størmforsyningsviftene som bråker. Etter å ha lest litt her på forumet har jeg plukket ut disse produktene: Mist 500W Thermalright CPU-kjøler u/vifte MISTvifte, 52-104m³/time, 19-31 dB(A) Men med vifte blir jo dette tilsammen rundt 1500 kr. Jeg synes det er litt mye, så jeg lurer på om jeg kanskje bare skal kjøpe et helt nytt kabinett (inkludert PSU). Finner jeg et relativt romslig et (på størrelse med det jeg allerede har), som er stille og har en bra PSU til under 1500, eller må jeg ut med mye mer? Jeg ser at mange anbefaler lian li her, men de billigeste ligger vel på rundt 800 kr, og da blir det jo enda dyrere om jeg må betale for PSU i tillegg. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle klare å få det gjort for under 1000kr, men det ser hardt ut. Mist-strømforsyninga er jo 500W, men jeg klarer meg egentlig med mindre, om det finnes et like stille, men rimligere alternativ. Huff, jeg er helt grønn på dette her, men jeg håper at noen vennlige sjeler kan foreslå en ikke så altfor dyr løsning. Mvh Tarjei Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hadde hjulpet litt om du hadde skrevet hva du har av hardware, da hadde det blitt enklere å velge PSU. Men om du skal ha kabinett der det medfølger PSU så kan du se litt på disse: Aopen H600c Aspire Lenke til kommentar
tarjeiii Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg har ikke noe kraftige saker. Abit IC7 Hovedkort for S478/800mhz Pentium 4 3.0 GHZ Radeon 9800 PRO 128MB 1 GB ram 3 harddisker Endret 2. september 2005 av tarjeiii Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg har selv Aopen 600B, og det er et bra kabinett til en billig penge. Strømforsyninga er meget bra og med en 12cm vifte er den veldig stille. Kabinettvifta som følger med er derimot ikke noe å skryte av, den bråker for mye. Går du for Aopen bør du derfor vurdere å kjøpe med en mer stillegående kabinettvifte. På nettsidene til Aopen (og andre steder) står det at medfølgende vifte er 80mm, i mitt kabinett står det en 92mm vifte. Dette bør du sjekke før du evt. handler ny vifte. R. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Da er Aopen H600c et meget bra valg, har hatt dette selv og etter dette så blir man veldig kritisk til kvalitet, var nå slik jeg ble. Men må si jeg savner dette kabinettet, var som en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå