sveinung_ Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 DVD spilleren min har plutselig begynt å lese vanlige cd-rom ekstremt sent. Tok Nero cd speed test på den å da lå den på 1,5X !! og hvis den kommer opp på 5-6X så går cpuen opp til hundre prosent bruk, å det er litt dritt! Er litt mistenkelig på instillingene på sekundær IDE kanal, der står gjeldende overføringsmodus på PIO-modus, men jeg klarer ikke å forandre den. Har prøvd å innstallert den på nytt, men til ingen nytte. En annen mulighet er at dvden overstyres av et program som jeg brukte til å senke farten på den pga støy, DVDutility og cdbremse, men disse er nå avinnstallert så jeg skjønner ingenting. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Er ikke sikker på om det er riktig, men jeg tviler på det hjelper å avinstallere det programmet. Regner med det gjør om en innstilling i DVD-spilleren, og da hjelper det ikke å avinstallere programmet. Hent ned det programmet som er omtalt på denne siden: http://www.hardware.no/tester/cd/pioneer_d...116/index3.html Så prøver du å sette opp hastigheten der. Har ikke denne spilleren selv, så jeg skal ikke påstå at dette vil fungere, men du kan jo prøve. bertie Lenke til kommentar
sveinung_ Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Ble ikke noe bedre av det....prøvde å oppdradere nero for å prøva nero driverspeed, men det virke som ingen av disse programmene klarer å påvirke dvdn takk for tipset allikevel Lenke til kommentar
sveinung_ Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Nå har jeg satt dvdn som slave på brenneren, da gikk pio modus bort og ble erstattet med ultra dma modus 2, nå er den oppe i 16X på nero speed test, kommer seg. Det merkelige er at på nero drivespeed står det at den går på 16X, selv om jeg prøver å stille den på 40, og nedspinningstiden står på uendelig og er umulig å bytte på. Noen som vet om en plass å stille inn hastigheten som jeg ikke har prøvd?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå