martin_jansen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Alt du må vite om visuell og teknisk kontroll, prøvekjøring og kjøpekontrakt. Les mer Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 * Hold bremsen inne før motoren startes. Hvis servoen virker som den skal, skal pedalen synke litt når motoren starter. Dette er jo for å teste bremsekraftforsterkeren (I ett ord?). Lenke til kommentar
otis Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 * Hold bremsen inne før motoren startes. Hvis servoen virker som den skal, skal pedalen synke litt når motoren starter. Dette er jo for å teste bremsekraftforsterkeren (I ett ord?). Ja, det er for på teste bremse servoen, som den het før i tiden. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ok, så det heter servo det også. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 tips for å se om eksosanlegget er helt og tett.. Få med deg noen til å holde for eksosrøret, mens du ser under bilen. Da skal det ikke komme noe eksos ut noen plasser. Gammel bil: Sjekk ledninger og slikt. Ser det hjemmemekket ut? Isåfall kan det være mye ulumskheter og rariteter som skaper trøbbel senere. Er motoren nyvasket kan det god være for å skjule svetting og oljelekkasjer. Kan være verdt å sjekke. Sikkert hundrevis av andre praktiske småting også, men jeg kommer ikke på noen fler i farta. Fin artikkel for de som tenker å kjøpe brukt Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Om du skal prøvekjøre en bil, så be om at bilen skal være kald om du skal besøke eieren å kjøre en tur, da ser du fort på eksosen om det er litt galt med den, hvordan den ryker osv. Forresten, mye koster det for en slik standard NAF "kjøptstest"? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Forresten, mye koster det for en slik standard NAF "kjøptstest"? Har du ingen bilkyndige i familie- og vennekretsen, så bør du vurdere å investere i en NAF-test. Det koster deg 1600 kroner, men kan fort vise seg lønnsom. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Synes det var stivt jeg da. Er vel nesten like greit å sende den inn på EU kontroll :-P Men så er det vel bedre sjekk på den NAF testen ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg