Marvil Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei, Laptopen min fant idag ut at den skulle lage et helvette for meg. Når jeg skrur den på, får jeg beskjed om at den ikke finner system32\drivers\ntfs.sys, eller hva det var. Stod en tekst om at jeg kunne prøve å reparere innstallasjonen ved å putte i WinXP CDen (ja, den er original, fulgte med maskina). Det har jeg gjort, og får opp valget mellom å; 1. Innstallere Windows 2. Reparere Windows 3 Avslutte Jeg velger 2ern, kommer inn i gjennopprettingskonsollen, og får da beskjed om å taste inn administratorpassordet. Når det er gjort, så kan jeg taste inn en haug kommandoer. Men det hjelper vel ikke meg..? Jeg skulle ha reparert innstallasjonen, noe jeg ikke helt klarer å finne en kommando som gjør. Noen som har vært borti reparering av Windows XP, som vet om en løsning..? Har en del ting på disken jeg skulle hatt, så formateringen er jeg lite klar for.. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 For å kjøre "2. Reparere Windows" må du ikke inn gjennopprettingskonsollen. Tror du må velge "Installer windows på nytt" eller noe sånt, og så velge reparasjon. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hopp over den første rep. og ta den andre som kommer litt senere. Husk å oppdatere alt fra MS etterpå.... Edit: Ok ! jeg tapte.... Endret 2. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hopp over den første rep. og ta den andre som kommer litt senere.Husk å oppdatere alt fra MS etterpå.... Edit: Ok ! jeg tapte.... Jepp, fant utav det.. Fikk opp igjen maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå