asad Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har nettopp bytte over til win XP, av en eller annen ,merkelig grunn skrur dataen seg av. Igår kveld satt jeg og drev med videoredigering, plutselig restartet PC`en, og alt gikk i dass.... er det noen som vet hva dette dreier seg om? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Dette kan være feilen: Du må skru av funksjonen som får Windows til å reboote ved systemfeil. Bruker ikke XP sjøl, men i Windows 2000 er den under Control Panel/System/Advanced. Velg bort funksjonen Automatically reboot under System Failure. Hvis du har norsk Windows, står det nok noe anna. Lenke til kommentar
esk Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Som allltid vil jeg først og fremst be deg sjekke at du har alle de nyeste driverne (IKKE beta),til din maskinvare innstallert. Videre bør du sjekke at du har innstallert alle updates fra windows. Min erfaring tilsier at utrolig mange slike uspesifisertte feil kan rettes på denne måten Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 XP er laget slik at vanlige brukere skal slippe å engste seg over BOSD (blåskjerm). Når maskinen vanligvis bare ville låst seg så restarter XP. En måte å løse problemet på er å skru av denne automatiske restart funksjonen slik at du får lest feilmeldingen du får, og da finner ut hva problemet er. Gå inn i "control panel", trykk på "system properties", velg "advanced", trykk på "settings"-knappen under "startup and recovery". Fjern haken for "Automatically restart" og trykk "ok". Når windows får problemer neste gang vil du få en blåskjerm med en/flere feilmeldinger. Skriv ned hva som står der og post det her i tråden. Da kan skikkert noen hjelpe deg vidre. EDIT: Hmmm... Må se meg slått av flere meldinger... Går ikke så raskt å skrive en søndags morgen. :smile: [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-08-11 12:08 ] Lenke til kommentar
Lenny Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Du har vel ikke plukket litt på dvale modus. De hadde jeg ene gangen og irriterte meg noe så jævlig hver gang jeg skulle vekk fra pc'en litt. Da slo den seg av etter 10 min. Undersøk på skjermsparer -> Strøm -> Dvalemodus. Bare et tips. Lenke til kommentar
asad Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Tusen takk for hjelpen. Jeg skal prøve ut alle forslag. ( Genialt med slike forum ) Lenke til kommentar
abjork Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Kan du spesifisere maskinen? Hvilke typer kort ("namn og nummer") står i den? Lenke til kommentar
asad Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Jeg tror det funket. Den har ikke restartet ennå. Men det er litt rart..jeg har innstallert win Xp mer enn 6 ganger, og det er første gang jeg opplever noe sånt. Jeg visste ikke engang om den muligheten. Uansett..takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Det var godt å høre! (at det funker altså) :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå