:knallert: Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 HEi har en del maskiner som jeg skal lage et image av i ghost 8.2. maskinene er win 2000. Alt går bra med cloning, men når maskinene automatisk skal melde seg inn i domenet. Så funker ikke det, de vil ikke melde seg inn igjen. Noen som har noe svar til dette? mvh Knall Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bruker du sysprep? Lenke til kommentar
facas.org Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kanksje det har noe med SID... Prøv ett lite prgram som heter New SID... sysinternals.com Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Lenge siden sist eg klona maskiner nå(bruker Zakadmin nå for tiden) men da eg dreiv og gjorde det med WinXP Pro så sørga eg alltid for at originalen IKKJE var medlem av et domene fra før(installert i workgroup, ikkje bare utmeldt ifra domene). Så, når maskina var klona ferdig kobla eg den ifra nettet før eg starta den opp, logga inn lokalt og endra navnet på den før eg plugga i nettkabelen og meldte den inn i domenet. Så lenge en W2K eller XP maskin ikkje er medlem av et domene så har den ikkje en SID(tror eg), men den kan i noen tilfeller henge igjen dersom originalen var medlem av et domene tidligere. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har brukt ghost veldig mye og stort sett alle maskinene jeg har klona har vært i domenet når jeg har gjort det, men jeg har brukt sysprep for å melde inn i domenet da. Med konsollet så kan man jo velge at man skal melde maskinen ut av domenet før man kloner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå