Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Zachry et bra merke?

Nissen

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å investere i en ny sub + forsterker til bilen min.

På www.ljudia.com fant jeg en nice subkasse med 2stk 12" elementer på totalt 1200W (denne), og for å drive denne kassen tenkte jeg på å kjøpe denne.

Så da lurer jeg på om dette her er verdt sin pris på 3990,-

Noen som har peiling på hvordan det høres ut?

Er spec'ene bra?? (Har ikke så god peiling på dette området selv..)

Trenger jeg noe mer enn disse 2 tingene for å få koplet det inn i bilen?

Mvh Nissen

Endret av Nissen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo sånn at elementene er ikke "på" xx antall watt, men har en tollegransegrense for tilført effekt. Watt er forøvrig et oppskryt parameter.

Zachry er jo forsåvidt helt ok saker, men jeg vil nå heller anbefale å satse på èn sub av bedre kvalitet for pengene enn to sånne.

Forsterkermessig er det også andre valg jeg anser som bedre.

Om du ikke vil bygge/støpe kasse sjøl så er Helix Deep Blue et godt alternativ.

En dark blue til å drive denne.

Ellers så tror jeg en kikk på andre merker som Hertz, Focal, Morel, Audison og ARC er vel verdt tiden det tar :)

Mhp annet du trenger er det nok strømkabel, sikring etpar ringkabelsko og signalkabel.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Zachry fungerer nok bra sålenge du ikke har bruk for en sinnsyk buldrebass, har ikke vert borti Zachry selv, men en kompis av meg hadde en for noen år siden og den var ganske bra til å vere så billig, men ikke noe særlig mer...

Focal har utrolig gode elemtenter, naboen min spilte så tallerkene dirret borte hos oss engang, husker ikke hvilken modell det var men det var en 13" med en forsterker på 1200W om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar

Zachry er buldrebass :p Har hatt et element selv for endel år siden. Kan si det slik at det spiller ikke fint, men det smeller og dunker.

Byttet det ut for en stund siden med dynabel db 12 som er det billigste elementet til dynabel. Lydkvaliteten ble mye bedre og bassen ble strammere og finere. Spiller ikke like høyt lenger som Zachry elemente gjorde, men lydkvaliteten er mye bedre. Planen e nå å få skifta de db 12 elemento og me tio. Få i nogen skikelige element, men det får venta ei stund. først ska det annleg i bilen.

Funket greit for den bruken jeg hadde, men ville aldri kjøpt zachry igjen. trur det skal finnes andre elementer til ca samme pris som er mye bedre.

Men nå e det vell ikkje alle så e så opptatt av lydkvalitet så meg. Sikkert heilt ok saker. Var hverfal fornøyd selv når jeg kjøpte dette elemente sånn i 14 års alderen :p ting har forandra seg litt siden den gang ja.

Endret av Poolish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...