Gå til innhold

Pcen henger etter 52grader

Anbefalte innlegg

Pcen henger etter 52grader, etter min mening, så er det ikke så varmt. Hva kan der komme av? Kan det være svakt strømforsyning? Eller kan det være at Cpuen holder på å dø? Før så kunne den tåle opp til 62grader, etter det så har det bare gått nedover, 60, 58, 56 og nå klarer den ikke mer enn 52grader før alt henger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du kan ta det som et tegn på en døende CPU.

Jeg vet ikke om du har AMD eller Intel og om du har en ny eller gammel prosessor... Sikkert litt varierende temperaturer de skal tåle.

Men iallefall skal ikke en fungerende XP cpu bli ustabil sålenge temperaturen holder seg under 70 grader. (Min XP1700 har ingen problemer med 75 grader i flere timer i strekk)

Ved høye temperaturer (over 70?) blir cpu'ens livstid forkortet, men dette er skjelden noe faktisk problem siden de fleste cpu'er blir byttet ut og kastet før 5-10 år har gått.

Lenke til kommentar

Jeg tipper også hovedkort!

For du har vel korrekte drivere installert?

Via4in1 men ikke installer AGP-greiene, for da trenger du Amds egen AGP-driver! Les mer her..

Du har denne maskinen, ikke sant?

Chieftec kabinett med 340Watt Strømforsining.

AMD athlon 1.4Ghz CPU

Abit KG7-Raid Hovedkort

1 DVD-rom

1 Plextor Brenner

1 DVD-Brenner

1 WD120GB HD

MSI Geforce4 Ti 4400

Creative Soundblaster player 1024

1 nettverkskort

1 firewire kort

Ta et søk på Abit KG7 i forumet. Mange har samme problemer. Henger, låser seg, piper osv. Jeg hadde noe lignende med mitt MSI K7MASTER. Det hadde samme chipset som ditt! Tror det er chipsettet som fucker. Om det er inkompatibelt med noen komponenter eller hva som er galt, er ikke så viktig. Nytt hovedkort vil sannsynligvis løse alt!

Hvis andre har synspunkter eller forslag til løsninger så post i vei. Jeg sier bare mín mening..

Pingleklokking!!! (EPoX 8K3A+)

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-11 15:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...