Gjest member-7189 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hei. Er det noen som har et tips. Når jeg kopler på poweret så ryker det. Vet ikke hvilken del som forårsaket at det ryker. Det er litt dyrt og betale 300-500 for hver gang jeg prøver og bytte. Eller noen som vet om ett power med en sikring jeg kan bytte selv? Jarl-Ørger Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Når jeg hadde feilmontert cpukjøleren slik at den ikke var i kontakt med cpuen, ble cpuen varm og kortsluttet. Dette gjorde at regulatoren på hovedkortet ble overbelastet og så varm at loddetinnet smeltet. Regulatoren skled nedover og kortsluttet mot en annen komponent. Så sluttet PSUen seg til de hinsidige.... Du har sannsynligvis en defekt en plass. Du kan kanskje sjekke om noen løse ledninger ligger inntil noe annet og kortslutter. Ellers er det bare å sjekke hver enkelt komponenet etter synlige skader. Ta ut HD, skjermkort og CPU, og kontroller dem nøye. Sjekk også regulatorene på hovedkortet. Hvis du har noen andre PCI-kort bør du sjekke dem også. Lykke til... PS: En bedre overskrift hadde vært å foretrekke... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bud 1: Test PSU uten noen ting som helst tilkoplet, for å utelukke at feilen ligger i andre komponenter. Det vil jo bare gjøre at du svir av flere strømforsyninger. En annen ting, de aller fleste PSU'er har en sikring som bryter av når den kortsluttes, men som resettes når spenningen inn har vært skrudd av en liten stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå