Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G(S) funksjonalitet på godt og vondt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulighet for å utelukke alle andre enn noen få mac-adresser som du legger inn selv på denne ruteren?

 

Altså, så det blir et "sikkert" nett. Eller er det andre måter å sikre det på?

Hvis du tenker på trådløsbiten så har du macfilter ja hvor du kan tillate diverse mac adresser.

 

I tillegg til annen sikkerhet som kryptering etc.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke ruteren, men jeg kan ikke se hvorfor den skulle ha noe problemer mot et bestemt spill. Tross alt er det bare snakk om forwarding av porter. Om spillet trenger port #4006 eller #23567 spiller jo absolutt ingen trille for ruteren. Trenger WOW i det hele tatt porter forwardet? Det tror jeg ikke. Hadde vært fint om du linket oss til en at forumtrådene hos de som hadde hatt så mye problemer, så får vi gjerne litt mer innsikt.

 

-Stigma

Her er linker: http://forums.worldofwarcraft.com/thread-s...nksys&x=38&y=20

http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...1&highlight=wow

http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...1&highlight=wow

http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...9&highlight=wow

http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...5&highlight=wow

 

aaandy

Utifra å skumme over noen av de trådene så ser det ut til at GS versjonen har et mulig problem med at den overloader når det er mange samtidige forbindelser som opprettes. Det virker på meg som at noen har problemer i WOW pga. dette fordi spillet simelten bruker nettverket på denne måten. Det er noe jeg ville sjekket opp i nærmere før du kjøper, så unngår du å få et produkt som ikke fungerer til det du skal ha det til. Høres ut som en typisk ting som kan fikses med en firmware oppgradering.

 

Jeg er ikke noe autoritet på området, du må nesten lese opp om det selv, eller evt. kontakte linksys og gi de samme referansene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg bestillt en Linksys WRT54GS, etter at jeg har vært i kontakt med linksys som kunne bekrefte at det har vært STORE problemer med å få denne til å fungere med World Of Warcraft, men at dette problemet skal være rettet på.

 

Det jeg lurer på er: er det noen som vet om det finnes 3 parts software som gir mere muligheter vedr. trafikkprioritering, men samtidig fungerer sammen med World Of Warcraft ?

 

aaandy

Lenke til kommentar

For det første WRT54GS er et solid og godt kjøp. Kombinerer en denne med 3.parts firmware fra DD-WRT eller lignende, er den mer eller mindre uslåelig :)

 

 

Jeg har fulgt med på DD-wrt og Sveasoft i en lengre periode nå, og ser over tid at dd-wrt er best. Seff er det nok folkk som er uenig med meg på dette punktet, men .....

 

Når det gjelder dette med at WOW sliter en del med disse routerne, kan dette løses med å forandre på MTU størrelsen på pakkene som blir sendt og mottatt, dette kan enkelt gjøres fra første side i setupen på routeren.

 

Nå tør jeg ikke helt si hva den skal settes på, siden det er en stund siden jeg var borti akkurat dette problemet, men mener på at det var 1452 i stede for 1500 som den står på som default.

 

Jeg kan også bekrefte at den fungere glimrende som Qos oppsatt i en annen settupp jeg har opp mot Telio sin adapter.

Lenke til kommentar

Dersom Linksys sier at de har laget en fix for wow i siste firmware så skal denne fixen også eksistere i neste versjon fra f.eks hyper, da dette er en modifisert versjon av linksys` firmware og ikke en standalone firmware som hyper har bygget fra scratch.

 

Fra hyperwrt.org

HyperWRT is a power boost firmware for the Linksys WRT54G and WRT54GS router. The goal of this project is to add a limited set of features to the last Linksys firmware, extending its possibilities but staying close to the official firmware.

 

Fra hyperwrt.org:

HyperWRT is based on Linksys 3.37.6 firmware for the WRT54GS.

 

Fra linksys.com:

Firmware 4.70.6

- Resolves issue with setup wizard

- Updated wireless security tab

- Resolves issue with port based QoS

- Resolves security issue with WPA encryption

 

Firmware 4.50.6

- Adds SecureEasySetup push button support

- Resolves large file transfer issues

- Resolves issue with enabling TKIP after enabling WEP

- Updated QoS features

- Resolves issues with multiple Access Restrictions policies

- Resolves issue where multicast breaks when MAC filter status changes

 

Firmware 3.37.6

- Supports version 2 hardware

 

Firmware 3.37.2

- Added ability to be configured via SecureEZSetup capable wireless adapters

- Updated Parental Control functions

 

Ergo, dersom linksys hadde problemer med WOW på WRT54GS og firmware 3.37.6 så vil denne feilen følge hyperwrt sin moddede firmware helt til de har laget en ny mod til enten 4.50.6 eller 4.70.6.

 

MEN:

Ettersom jeg husker fra wow-forumet så var det kun WRT54G som hadde problemer med WOW, eller hur? Tror uansett du burde klare å få det til i overskuelig fremtid.

 

Når det gjelder sveasoft er jeg usikker på hvor kjappe de er til å oppgradere fra linksys sine originale firmwares.

 

fra sveasoft.com:

The Sveasoft firmware is a replacement firmware upgrade for Linksys WRT54G or WRT54GS wireless routers. Our firmware adds dozens of sophisticated features

 

De kaller det nå replacement software, men det er nå som hyperwrt sin versjon snakk om en modifikasjon av eksisterede firmware, så evt feil i Linksys sin firmware vil høyst sansynlig følge sveasofts versjoner også helt til feilfixen er lagt ut på linksys sine sider.

 

 

DrE

Lenke til kommentar
MEN:

Ettersom jeg husker fra wow-forumet så var det kun WRT54G som hadde problemer med WOW, eller hur? Tror uansett du burde klare å få det til i overskuelig fremtid.

 

Jeg mener på at det var motsatt, at G ikke så ut til å ha problemet, mens GS versjonen hadde problemet, Jeg har i allefall GS og led av dette problemet.

Endret av Aopens
Lenke til kommentar

BTW, hadde det ikke vært en ypperlig idè for en av dere som faktisk har innsyn i de moddede versjonene av firmwarene til linksys å skrive en liten artikkel om emnet og sende til hw.no?

 

Hadde jo vært genialt for alle oss andre som enten allerede har routeren eller er på utkikk etter en ny router å kunne lese om mulighetene som ligger latent i den billige boksen.

 

DrE

Lenke til kommentar
BTW, hadde det ikke vært en ypperlig idè for en av dere som faktisk har innsyn i de moddede versjonene av firmwarene til linksys å skrive en liten artikkel om emnet og sende til hw.no?

 

Hadde jo vært genialt for alle oss andre som enten allerede har routeren eller er på utkikk etter en ny router å kunne lese om mulighetene som ligger latent i den billige boksen.

 

DrE

Ja, det hadde vært supert, har intrykk av at veldig mange kunne tenke seg denne routeren, så en list over funksjoner og "how to" hadde vært topp.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Sveasoft tar seg betalt for sin firmware, men etter det jeg har sett så bryter de vistnok med GNU slik at det er mange som protesterer mot sveasoft med å legge ut firmwaren gratis...

Neida, Sveasoft tar seg ikke betalt for firmware.

De tar $20 i året for support og tilgang til preliminære versjoner.

 

Sveasoft firmware distribueres under GPL-lisensen

Fordi noen r*****l ikke har skjønt hva det innebærer og derfor begynte å distribuere prereleaser av Alchemy illegalt har Sveasoft nå endret strategi.

Medlemmer får tilgang til siste generasjon Talisman begrenset til et visst antall MAC-adresser som må oppgis ved nedlasting.

 

Alchemy er nå uansett public og kan lastes ned fritt fra Sveasoft.

 

Les mer om temaet i denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=401354

Lenke til kommentar
MEN:

Ettersom jeg husker fra wow-forumet så var det kun WRT54G som hadde problemer med WOW, eller hur? Tror uansett du burde klare å få det til i overskuelig fremtid.

 

Jeg mener på at det var motsatt, at G ikke så ut til å ha problemet, mens GS versjonen hadde problemet, Jeg har i allefall GS og led av dette problemet.

Hvilken firmware brukte du for å få orden på problemet med WoW ?

Lenke til kommentar
støtter denne pppoe?

 

sider jeg finner sier forsjellige ting om dette.

 

Brukermanualen sier jeg kan aktivere dette men, likevel,,

 

Er det noe negativt med denne routeren på pppoe adsl?

Jeg sleit med å få PPPoE til å fungere med Alchemy 1.0. Den disconnectet etter noen minutter og jeg fikk den ikke opp igjen uten å connecte manuelt.

 

Gikk over til Talisman 1.0.5 og nå går det som smurt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
BTW, hadde det ikke vært en ypperlig idè for en av dere som faktisk har innsyn i de moddede versjonene av firmwarene til linksys å skrive en liten artikkel om emnet og sende til hw.no?

 

Hadde jo vært genialt for alle oss andre som enten allerede har routeren eller er på utkikk etter en ny router å kunne lese om mulighetene som ligger latent i den billige boksen.

 

DrE

Alldeles Enig ! :yes:

 

Har 2 WRT54G i WDS mode, som fungerer utmerket.

 

Bruker Sveasoft sin Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv

 

Men kunne ha ST :D R interesse av en utdyping om routeren og firmware-jungelen.

 

AIH

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Neida, Sveasoft tar seg ikke betalt for firmware.

De tar $20 i året for support og tilgang til preliminære versjoner.

 

... ettersom Talisman er basert på samme source, er Sveasoft forpliktet til å gjøre source tilgjengelig for alle som laster ned binærfilene. Meg bekjent er det ingen source for talisman tilgjengelig - ikke for betalende medlemmer heller. De bryter GPL. Case Closed.

 

Nå, gå og last ned Free-Man 1.04 med god samvittighet - det er en veldig god firmware

 

http://wrt54g.serwer.net/

Lenke til kommentar

Noen av Dere som kjører 2 routere i WDS, og som

har satt dette opp med WPA sikkerhet ??

 

Kjører som tidligere nevnt Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv

 

Har fosøkt et par forskjellige firmwarer, men

jeg får ikke WPA til å fungere (Kjører WEP)

 

Har lest på en del forum der noen påstår at de har fått det til, men

finner ingen som sier hvordan!

 

MVH

AIH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...