Gå til innhold

GPS til bil

Jay-Jay

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kunne tenke meg å få meg GPS i bilen. Virker interessant. Men hvordan skal alt dette gjøres? Jeg er helt NY på dette med GPS. Hva trenger man? Hva koster alt? Noen tips om billige alternativer? :dribble:

Kan man ha en skjerm med gps, windows, mp3 osv i ett? Hvordan funker dette isåfall. Må du ha en svær pc liggende i bilen eller? Hva er PDA?

Mange spørsmål her men vær så snill å prøv å svar på så mye som mulig, takk!

:D:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En pda er en liten enhet som virker som en pc slik at man kan skrive/logge inn på server/sjekke mail/ha avansert kalender etc

Disse kan også fåes med mobilfunksjon, og man kan legge inn kart på dem og kjøpe en gps (hvis det ikke er innebygd) slik at kartet følger deg. Slike kartprogrammer kan også fås til noen mobiler (symbian).

Evt må du kjøpe en boks med alt i ett, fordelen da blir gjerne større skjerm. Men ulempen er at det er litt styr å ta med seg.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg kunne tenke meg å få meg GPS i bilen. Virker interessant. Men hvordan skal alt dette gjøres? Jeg er helt NY på dette med GPS. Hva trenger man? Hva koster alt? Noen tips om billige alternativer?  :dribble:

Kan man ha en skjerm med gps, windows, mp3 osv i ett? Hvordan funker dette isåfall. Må du ha en svær pc liggende i bilen eller? Hva er PDA?

Mange spørsmål her men vær så snill å prøv å svar på så mye som mulig, takk!

:D  :thumbup:

Kanskje en slik en er noe for deg? Den har MP3 og navigasjon integrert i samme dings.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308416&cks=SER

Endret av Scandim
Lenke til kommentar

Slike kjørecomputere er virkelig stilige. De synker i pris nå også. Det som avgjør prisene er vell nøyaktigheten på GPSen. Ergo: jo dyrere kjørecomputer, jo bedre nøyaktighet. Men nå er de billigste modellene også meget nøyaktig. Vi har selv en sånn, og det funker flott, spesielt hvis du skal inn i en storby du ikke er kjent i. Men det er virkelig ikke noe du trenger med mindre du kjører mye.

Noe som også er stilig er at du kan markere fotobokser og legge inn et varsel for eksempel 500m før. Man kan forøvrig kjøpe slike tjenester også. Andre ting sånne kan gjøre er å finne nærmeste hotell, bensinstasjon, fornøyelsespark og så videre. Finne din egentlige hastighet. Skriv inn en adresse, og du får frem raskeste vei (synd den ikke tar med ferjer, slik at korteste vei ikke nødvendigvis er raskeste). Du kan legge egne ruter. Om du har et mål, viser den når du er fremme. Den sier i fra når du skal svinge. Ja, rett og slett mange muligheter :D

Men som sagt er det ikke noe du trenger med mindre du kjører mye rundt om i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...