Dan Hansen Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 I mange tilfeller skriver man en tråd som så etterhvert bare blir "borte" og forsvinner uten at man får svar på den. Grunnen til dette kan være f.eks at tråden blir skrevet en tid på døgnet de menneskene man forventer kan svare ikke er på - eller at den er litt "for tidlig ute" dvs det er et spørsmål om teknologi ikke så mange har erfaringer med ennå. Når det så har gått en stund og man fortsatt ikke har fått noe svar, kan man gjøre en av tre ting; 1. glemme det 2. poste om igjen 3. eller "bumpe" den opp igjen. Hva er egentlig å foretrekke? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Synes bumping av tråder er helt ok jeg, men selvsagt med måte. Du bumper ikke en tråd etter 2 timer. Vil si at det må gå minst et døgn før bumping av tråder er greit. I kategorier hvor det postes lite så bør man kanskje vente enda litt lengre. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Det kan jo være en grunn til at man ikke får svar, rent bortsett fra de grunnene du nevner. :smile: Jeg gir egentlig f, men tråder som blir bumpa 3-4 ganger på få timer synes jeg er ganske teit. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Me ser ikkje så spesielt nøye på bumping, så lenge ny informasjon kjem fram når du bumper. Trådar som berre inneheld "*bump*" vil verte stengde. Men, om du kjem med meir informasjon i etterkant, så skal eg ikkje sei noko. Dette kjem til å stå i dei nye retningslinjene, i lag med ei forklaring på kva me tillet. mvh., Vegard Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hvordan mener du, kg? at det er bedre å lage en ny tråd?! posten rykkes jo ikke opp når man redigerer meldingen, så kanskje folk blir nødt til å flytte info fra ID1 til ID2 for at det skal være mulig er for bumping når tråden er utav "siste meldinger" (24t) og den er et godt stykke nedover på lista i gjeldende kat. -selvom det bare står *bump*. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hva med en egen funksjon for å gjøre nettopp dette? Slik at man ikke trenger å skrive en post, men trykke "bump" en plass? :smile: Det burde ikke være noe problem å gjøre slik at dette ikke blir misbrukt. Eksempler: - En tråd må være minst 12 timer gammel - Man kan ikke bumpe mer enn en prosentandel av det antall poster man lager per tid/har laget totalt Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Det er mange forslag om "enkle", "små" funksjonar som ein kan legga inn i forumet, men dette har nok ikkje Amund tid til for tida, sjølv om eg veit at han har lyst til det.. :smile: Uansett, bumping er ein uting, sjølv om eg syns det er irriterande når postane mine forsvinn nedover listene. Stol på at om nokon veit svaret, så får du det når den er på listene. Og i tillegg; la være å poste alt under Annet om data, så blir tråden lengre på listene... :wink: mvh., Vegard Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 en gang når jeg var litt utålmodig slettet jeg den gamle og laget en duplikat... litt bad-manner, men jeg er jo en newbie :wink: bli l337! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Det er vel nesten litt feil å si at dersom man ikke får svar innen 24 til 48 timer da er det ingen som vet svaret? Siden hardware.no har så mange tusen lesere bør jo en eller annen kanskje kunne hjelpe - selv etter en viss tid. Problemet er kanskje da at disse igjen bruker "vis siste" og ikke vil se en posting fra et par dager siden. Eneste muligheten da er å enten "bumpe" den opp igjen eller poste på nytt. Å poste på nytt er vel da uaktuelt siden det blir flere poster på forumet om samme sak - hvilket igjen vanskeliggjør eventuelle søk. [ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-08-13 01:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå