Gå til innhold

RD-ram Litt utdatert?

FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-11 10:38, King_mephisto skrev:

Nå som DDR ram nærmer seg 400mhz begynner kanskje RD-Ram å bli litt for dyrt og dårlig? Et RD HK har bare fire slots (2) mot ddr's 3, Dessuten er jo DDR en god del billigere enn RD.

Eller tar jeg helt feil?

for å si det sånt:

RD-ramene får du opptil 1066MHz dvs til cpuer med 533Mhz fsb.

Noe ddr ikke har klart enda.

selvfølgelig er ddr en billigere alternativ.

Lenke til kommentar

pc1066 er fremdeles ganske suverent på toppen når det gjelder ytelse. Man må jo også ta hensyn til at ddr400 knapt er tilgjengelig for kjøp noen steder, og at prisen på det også er veldig stygg. Mange av ddr400 modulene jeg har sett testet har også dårlig default hastigheter i spdc (f.eks 2.5-4-4-7, Geil modulene har cas3!)

Så foreløpig kan man knapt sammenlikne rdram med annet enn ddr333, og da ser man fordelene..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 12:48, mad_arab skrev:

pc1066 er fremdeles ganske suverent på toppen når det gjelder ytelse. Man må jo også ta hensyn til at ddr400 knapt er tilgjengelig for kjøp noen steder, og at prisen på det også er veldig stygg.

Ja, det er fortsatt på toppen, men vil ikke kalle 2-4%(gjennomsnittlig) raskere for suverent. DDR400 er minst like tilgjengelig som PC1066 Ram. PC1066 ram er i tillegg enda dyrere enn DDR400 Ram.

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-08-11 13:08 ]

Lenke til kommentar

Hvis vi diskuterer hva som er raskest, så er tallenes tale fortsatt rimelig klar; RDRAM er raskest. Jeg skal ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg har i allefall råd til å legge i den ekstra hundringsen for å få de 5%ene som RDRAM yter over DDR400. Tar du i tillegg med at PC1066 RDRAM er fullt mulig å overklokke, så har du i mine øyne et vinnerlag.

Kombinert med ett I850E basert hovedkort så vil nok DDR400 systemer måtte jobbe hardt for å holde følge.

-KJ

Lenke til kommentar

Enig.. denne debatten tar litt av i feil retning. Det er alltid folk som er villig til å betale litt mer for det beste, selv om det har litt dårligere pris/kostnad ratio.

Se f.eks på:

Audigy (2x prisen av Live) Dobbelt så bra? Merkbart?

Athlon XP2100+ (nesten 2x prisen av XP1700+) Dobbelt så bra? Merkbart?

WD Disker med 8mb cache (50% dyrere enn ibm 120gxp) Dobbelt så bra? Merkbart?

TI4600 (2x prisen av TI4200) Dobbelt så bra? Merkbart?

Finnes mange flere eksempler, men når folk kjøper noen av de ovennenvte produktene, så skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal rakke ned på RDRAM....

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke dy meg (egen erfaring)

Quote:

WD Disker med 8mb cache (50% dyrere enn ibm 120gxp)

Dobbelt så bra? Merkbart?

JA!!!!

Har 2 WD disker og 4 IBM disker (gamle) i bruk nå og det er ikke tvil, WD diskene er overlegne! Betaler gladlig ekstra for WD diskene (og det er forresten under 20% forskjell på dom!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...