Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp.

Saa er det paa'n igjen, da.

Naa i forgaars tenkte jeg at jeg skulle installere WinXP, bare for aa more meg litt med aa se hvor mye kontroll og oversikt M$ har besluttet aa ta fra brukerne i denne omgang.

Man kan jo selvsagt argumentere for at tenke var noe jeg ihvertfall ikke gjorde.

Nok om det.

Saa klasker vi inn CD'en for XP mens vi kjoerer Win2K, bare for aa vaere helt idiot.

Eller rettere sagt for aa kikke litt paa hvordan begynnelsen paa installasjonen var foer vi begynte aa installere for alvor.

Klask, Win2K krasjer. Alltid goey med krasj. Man kan liksom ikke faa nok av dem naar man kjoere M$.

Nok om det.

Saa re-booter vi, som seff ogsaa er veldig goey. *kremt*. Under BIOS'en sin oppstart har plutselig HD'en for Win2K falt ut("Primary Master: none"). Vi tenker ikke mer over det, men kjoerer den gode gamle "Det Magiske Vinduet"-tankegangen, nemlig: "Hva kommer naa? Lekestue?" (referanse til gammelt barne-tv program).

Og siden WinXP cd'en fremdeles staar i, og er bootbar, begynner den aa svejve rundt omkring, og vi tenker "javel, kansje XP trengte aa sette Primary Master ut av spill midlertidig?".

Saa installerer vi paa Secondary Slave i god tro, og ler litt over XP som det barnehage OS'et det er.

Haha. Latteren stoppa fort opp da jeg etter aa ha kastet vekk en time paa aa installere WinXP fant ut at nei, naa kan jeg ikke kjoere Win2K lenger!

Whaddafukk?

BIOS'en kjenner nemlig fremdeles ikke igjen Primary Master til aa begynne med. Inn i Bjos'en, auto-detect og greit, der var'n ja.

Men nei, klask med Win2K.

Feilmelding er: "c000021a {Fatal System Error} The Session Manager Initialization System Process terminated unexpextedly wit a status of 0xc0000034 (0x0.. 0x0..).

Har proevd aa sjekke samtlige disker, recovery-dill for baade WinXP og Win2K, koble fra disker og drive en paale gjennom skallen til XP( Linux fdisk paa hele XP-moekka).

Saa er det noen som har noen gode raad / kan gi noen hint om videre maater aa feilsoeke problemet?

PS! Reformatere er ikke et en gang et raad.

/Later

Har vi funnet: Stop c000021a .

Dette snakker da om at det er relatert til NT 4.0, ikke 2000, plus at det gir meg ikke svar paa klusset med Bjos'en.

Hm.

Borre?

[ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-08-11 08:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil dualboote Windows XP med en annen Windows versjon, så må den installeres fra den andre Windows versjonen. Du sier at din maskin krasjet, men tok du deg tid til å prøve en gang til? Det kan være andre grunner til at W2K krasjet enn at du satt inn XP CD'n. Ikke vær så utålmodig :grin:

Jeg installerte XP fra Windows 98, og det fungerte helt fint. Ingen av harddiskene mine ble borte under oppstarten heller, og etter en problemfri installasjon så har jeg ikke hatt en eneste totalkrasj som har ført til at reset-knappen har blitt benyttet. Og jeg har gjerne maskinen oppe mange dager i strekk. Så det kommer nok ann på hvordan maskinen er satt opp fra før, hardware, drivere, programmer og kanskje villigheten til å prøve én gang til om noe ikke virker helt som det skal første gangen. Er ofte at noe går galt på datamaskiner som virker andre gangen man prøver det...uten at det egentlig er noen grunn til at det ikke skulle virker første gangen, eller at det skulle virke andre gangen for den saks skyld. Jeg har hatt Windows 95 og 98, så det vet jeg. :smile:

EDIT : Forslag til løsning ja. Det glemte jeg jo. Du kan jo prøve å reinstallere W2K, hvis du ikke har prøvd det. Og tør du så kan du prøve å installere Windows XP igjen, men denne gangen fra W2K.

Godt skrevet innlegg, foresten. Underholdende lesning :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-08-11 10:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...