CaZpeR Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Bestilte meg akkurat LCD TV til TV-bruk, litt databruk (får se hvor bra den er til det, kanskje den blir permanent pc-skjerm) og Xbox 360. Gjelder denne tv'en. Har innebygget DVD/DivX spiller. Virket som en billig og bra TV og den har HD som jeg kommer til å bruke på Xbox'en, har forhåndsbestilt en der det følger med HD kabel. Noen som har denne og eventuelt noen erfaringer? EDIT: Fikset link til riktig TV Endret 8. september 2005 av CaZpeR Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har aldri hørt om den før, men hvis spec'en stemmer så virker den grei den. Kan fremheve noen punkter som jeg føler bør sjekkes nærmere (i følge den linken da): - HDMI inngang? Skal det ikke være det for å få betegnelsen HD-Ready? - Viewing angle på 176 er veeeldig bra, hvis det stemmer. Høres ut som om det kan være et av de siste Sharp panelene?? Etter det jeg har lest så er det de som er kongen på viewing angles (bl.a.) - Component inngang? alltid gøy å ha.. Hvis den var billig (?) så ser den uansett bra ut... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Har aldri hørt om den før, men hvis spec'en stemmer så virker den grei den. Kan fremheve noen punkter som jeg føler bør sjekkes nærmere (i følge den linken da): - HDMI inngang? Skal det ikke være det for å få betegnelsen HD-Ready? - Viewing angle på 176 er veeeldig bra, hvis det stemmer. Høres ut som om det kan være et av de siste Sharp panelene?? Etter det jeg har lest så er det de som er kongen på viewing angles (bl.a.) - Component inngang? alltid gøy å ha.. Hvis den var billig (?) så ser den uansett bra ut... Akkurat det med HDMI inngang stusset jeg og på. Fordi gikk litt rundt på andre modeller fra samme merke (som er fransk btw), og de stod det at de hadde HDMI. Vi får se når jeg får denne. For var no studenttilbud med finansiering for veldig billig månedspris. EDIT: Fant ut selv. Men ser nå at linken jeg ga ut var til samme TV uten DVD/DivX spilleren. Den jeg får er helt lik denne bare med denne spilleren. Endret 2. september 2005 av CaZpeR Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvis den ikke har HDMI så skal den ha DVI (er bare en overgang du bruker da). Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hvis den ikke har HDMI så skal den ha DVI (er bare en overgang du bruker da). Oki. Den har DVI så. Da er det kanskje det "HD Ready" står får da... At man bare kjøper en overgang. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Du får kjøre HD via Component, VGA, DVI, HDMI. Så det er ikke noe krise hvis TV`en ikke har HDMI, da bruker du bare en av disse. Funker fint det. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Ok. Her er forresten link til riktig TV. Er ComboTV den lå under Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Prisen på TV`en da? Det finne norske nettbutikker som sleger HD-Redy LCD-TV med de samme spesifikasjonene til 10k. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Prisen på TV`en da? Det finne norske nettbutikker som sleger HD-Redy LCD-TV med de samme spesifikasjonene til 10k. Studenttilbud med finansiering. Betaler 73,- måneden med 6% rente. Billig i motsetning til Thorn sine 29% Hehe.... Er via Nordea dette da. blir vel en total på 13k inkludert rentene... Men får også med en Olympus m:robe MR-100 Mp3 spiller med på kjøpet da. En 5GB Mp3-Spiller Endret 2. september 2005 av CaZpeR Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Skal du betale på en TV i femten år ? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Skal du betale på en TV i femten år ? Nei. Betaler 73,- i måneden i løpet av studietida (så betaler jeg jo inn mer hvis jeg har kapital) så når jeg har fått meg jobb betaler jeg den ned fortløpende med det jeg har råd til. Har tenkt å finne meg en deltidsjobb og betale 500,- i måneden ca. for å bli fort ferdig med det Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Noe fikk meg til å tenke på no. Siden jeg skal bruke denne TV'en til PC-bruk. Og X-box bruk når 360 kommer ut. Må jeg betale TV lisens da? Siden jeg ikke ser på TV så burde jeg jo slippe det. Kan ikke kreve TV-lisens på PC-skjermen min? Kan de? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 HDMI er framtidens scart i mye mindre utgave. Fordelen med den kontra DVI er at HDMI flytter lyd i tillegg til bilde og er like liten. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Noe fikk meg til å tenke på no. Siden jeg skal bruke denne TV'en til PC-bruk. Og X-box bruk når 360 kommer ut. Må jeg betale TV lisens da? Siden jeg ikke ser på TV så burde jeg jo slippe det. Kan ikke kreve TV-lisens på PC-skjermen min? Kan de? 5050545[/snapback] Joda. Uansett hva du velger å bruke skjermen til er det ikke til å komme fra at den har en tuner, og denne er du pliktig å betale lisens for å inneha. For ikke å gå ytterligere off topic, søk gjerne i forumet etter mer informasjon om dette. Deltok selv i en slik lisenstråd for kun et par-tre uker siden. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Fillern Har egentlig ikke råd til det. Men går det an at jeg sier at jeg kjøpte den til min mor da? Vet at hun betaler lisens. Slik at den går under hennes? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Fillern Har egentlig ikke råd til det. Men går det an at jeg sier at jeg kjøpte den til min mor da? Vet at hun betaler lisens. Slik at den går under hennes? 5063637[/snapback] Jepp ! Hvis du bor hjemme... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Gidder du skrive litt mer info om denne løsningen fra Nordea? Kjekt å vite Takk Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Gidder du skrive litt mer info om denne løsningen fra Nordea? Kjekt å vite Takk 5063795[/snapback] Funker at man betaler 73,- i måneden i rente på den. Så når man flytter så får man resten av beløpet inn på huslånet. Er for å trekke til seg kunder Akkurat som Gratis VISA i Nordea for oss mellom 18-32 år EDIT: Du blir også kredit-sjekka. Som f.eks. ringte Nordea meg og lurte på hva fremtidsplanene mine var og hvordan jeg levde nå i dag osv. Endret 26. oktober 2005 av CaZpeR Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Fikk TV'en min i går og har drivi å testa litt osv. med den. Tenkte å skrive en test på brukertester her på forumet. Foreløpig er jeg kjempefornøyd med bildekvalitet og alt deretter. Oppdaget kun 1 død pixel til nå. Men er KONGESKJERM! Hehe. Grei oppløsning er det også Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Bare hvis noen er i tvil. Krav for HDReady er som følger: Minimum oppløsning må være på 720 fysiske linjer i widescreen-modus. Skjermen må ha videoinnganger for analog YPbPr1, samt DVI eller HDMI. HD-kapable innganger må akseptere både formatene 1280x720 progressiv (720p) og 1920x1080 interlaced (1080i), i både 50- og 60-Hz. DVI- og HDMI-inngangene må støtte HDCP-standarden for innholdsbeskyttelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå