elpedro09 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Gælder det både når det er lyst og mørkt Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Gælder det både når det er lyst og mørkt jupp Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 jeg har smeltet sammen to tråder som omhandlet det samme. det kan derfor forekomme litt uregelmessigheter med tanke på rekkefølgen på innleggene. når en bruker Bulb er det ikke en sjans for at en overeksponerer bildene hvis en har blenderen for lenge oppe? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Derfor er det best å ta bilder av lyn om natten så man kan bruke lang lukkrertid uten at det blir for lyst. På dagtid/tidlig kveld burde man gjerne ha et gråfilter for å kunne dra lukkertiden så langt som overhodet mulig. En annen mulighet er å sette på serieopptak og bare skyte, og håper man treffer noe mens bildene tas.. Ingen ekspert, men dette er hva jeg har lest meg frem til her og andre steder Endret 31. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Slenger meg på som medlem i "lyn-er-morro-klubben". Har hytte like ved Larvik med ganske god utsikt, og for noen uker siden opplevde jeg den værste/beste (bruk det som passer for deg) lynstormen jeg noensinne har sett. Heldigvis var kameraet på plass, så fikk knipset en del bilder. Brukte selvutløser med bulb/varierende lukketid, stor blenderåpning, stativ, og varierte mellom objektiver med brennvidde fra 10-250mm. Her er noen av bildene jeg er mest fornøyd med. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det tredje siste bildet ser ut til å ha en lynkule på venstre side, og siste bilde ser ut til å ha noe brennendes. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Stemmer det, er en nødutblåsning av et gassannlegg i Porsgrunn pga. strømstans, så helt kontrollert. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Dette står på VG i skrivende stund:) http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=576731 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå