Gå til innhold

hva er det beste tv-kortet. Media Forte eller TerraTec

tek73

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer på hvilket tv-kort jeg skal kjøpe.

ENTEN

TerraTec Tv-kort PCI, Cinergy 400 TV Stereo

Dette reklamerer produsenten med.

Stereo TV på PCen med støtte for NICAM

Interaktiv høyhastighets tekst-TV med sideminne

Fjernkontroll for TV-software og andre applikasjoner

Tidskontrollert opptak i VCD, SVCD eller DVD-format

Tidsforsinket avspilling samtidig som opptak pågår

SVHS og video inngang for eksterne enheter

Stasjonssøk med automatisk identifikasjon

Multi-stasjonsoversikt for alle tilgjengelige kanaler

Støtter kabel- og satellitt-kanaler Støtter win98,winME, win 2000 og win XP

ELLER

Media Forte Tv-kort PCI w/Text-TV og fjernkontroll.

Dette reklamerer produsenten med.

Watch TV Preview 16 channels in one glance Watch TV in a resizable window from icon size to full screen Set the TV Window as background on the Windows Desktop Freeze and save pictures pictures of favourite TV show Snapshot / VideoClip Record from TV or other Video Source (eg, VCR) Take a picture of your favourite actor/actress from TV and put it in your Powerpoint presentations or on your Web Grab a video clip ! Receive Teletext Open multiple windows of Teletext pages Save Teletext data Video Conference Plug in a Webcam/VideoCamera (not included) and youll have instant video conference capability with your favourite Video Conference Software (not included) like NetMeeting, InternetPhone, CU-SeeMe, VDONet etc. Advance Tuning System Easy channel tuning with Auto Channel Scan & Full Frequency Scan Download version 2.3 now for our unique Direct Channel Frequency Key-in.

Noen som vil gi meg råd. Gjerne begrunnede.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde et Cinergy på mitt system, men det skapte noe problemer. Maskina ble litt mer ustabil. Maskina har et MSI K7T hovedkort med KT133A chipset. En kamerat prøvde kortet i sin Abit KT266A-baserte hovedkort uten å rapportere om problemer.

Ellers virker programvaren å vere litt "uferdig". Kan nevne at capture med WinDVR til VCD ikke fungerte skikkelig. Avspilling fungerte ikke, men laget man sin egen innstilling for VCD så fungerte det. SVCD gikk helt fint.

Et anna alternativ til disse korta er vel Pinnacle sine. Noe dyrere, men av høg kvalitet. Skal du ha det råeste, med hardware Mpeg2-enkoder, er vel Hauppauge WinPVR 250 til kr 1.800 hos Itbutikken det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Jeg har et mediaforte radiokort som jeg ikke er fornøyd med. Det finnes ikke drivere til winxp. Da jeg fremdeles brukte win98, opplevde jeg bugs forbundet med kortet. Softwaren som fulgte med var minimalistisk.

Inntrykket mitt er at mediaforte er billig-kort hvor man ikke kan regne med å få support i form av driveroppdateringer o.l.

Inntrykket mitt rundt denne type kort er at programvaren som følger med er minst like viktig som kortet selv.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...