Bandidos-Pelle Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Altså, det er en ganske stor fil jeg skal sende. Den maskinen jeg skal sende fra har alle "senderene", mens maskinen jeg skal sende til har alle "mottagerene". Kjører trådløst, så begge maskinene har samme IP-adresse. Spørsmålet mitt lyder som følger: Hvordan kan jeg sende denne relativt store filen fra hovedmaskinen til den andre? EDIT: Begge er stasjonære PC-er. Endret 1. september 2005 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 a) Om de har mottagere så må de også ha sendere. har de sendere må de også ha mottagere. Kommunikasjon mellom vanlige datamaskiner kan nemmelig ikke utføres ved midnre det er mulig å sende signaler både fram OG tilbake. Skal ikke gå mer i detalj på dette, men enten har de trådløst nettverkskort eller så har de det ikke, det er ingen mellomting. b) PCer kan ikke ha samme IP på det interne nettverket. Det er en logisk umulighet, og skulle du evt. framtvinge det så blir det ihverfall helt umulig å oppnå kommunikasjon mellom dem. Du tenker muligens på den EKSTERNE IP'en, men denne er helt irellevant for å overføre filer mellom PC'ene. Dersom du ikke har et accesspunkt eller basestasjon må du sette opp et ad hoc eller "peer-to-peer" nettverk. Instruksjoner på hvordan du setter opp dette har du her: http://support.gateway.com/s/Manuals/Mobil...03/8508803e.htm Så er det bare å sette opp fildeling som på et normalt nettverk på den maskinen du skal sende fra, og gå inn med den andre maskinen og hente filene. Evt. kan du jo bruke andre programmer for å overføre filene når du har kommet så langt at du har fått satt opp et nettverk mellom PCene, men det enkleste er nok å bare bruke windows. Det er forsovidt ingen ufordeler med det ved mindre du har noen spesielle behov. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå