kammiz Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) jeg har nå en yamaha RXV-620RDS reciever med B&W DM-602 høyttalere og Yamaha DVD-S510 dvd-spiller. problemet mitt er dvd-spilleren, den er nå 4 år gammel vel, og den strever med å lese alle typer dvd-r plater, spesielt når spilleren er varm, eller når platene er varme er det vel. den er vel heller ikke i utgangspunktet laget for hjemmebrente DVD heller kan jeg tenke meg. jeg har sett på yamahas alternativ nå, DVD-S557 for min del, men den koster nesten 2000kr. jeg har nok egentlig mest lyst å kjøpe samme merke, men det har jeg ikke råd til nå, og den jeg har kan jeg ikke få solgt for stort. så leste jeg nå en test, foretatt av hifiklubben i samarbeid med bergens tidende. der hadde de testet billige dvd-spillere, og vinneren; Dantax DVD-904, fikk veldig skryt for bilde og surround lyd og ble karakterisert som "på linje med langt dyrere spillere".. denne koster 499kr. skal jeg bytte? riktignok er dette en "billig-spiller", men min nåværende er jo gammel. det kan da ikke være noe tap for min del ? kvaliteten bør da være tilsvarende? Endret 1. september 2005 av kammiz Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Legg heller litt mer penger i potten og kjøp Philips Philips DVP630! Philips DVP630 er en rimelig DVD spiller utstyrt med avspilling av DiVX, progressiv scan med meget god billedkvalitet gjør denne til en prisbome i kategoriene. Ble testvinner i juni/juli nr av Lyd og Bilde og slo spillere til den dobbelte prisen på bildekvalitet. Lenke til kommentar
torerr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) joda, man kan alltid få noe bedre hvis man bruker mer penger, men nå er jo min nåværende spiller 4 år gammel og jeg er knallfornøyd, bortsett fra at den sliter med brente dvd. dessuten har hifiklubben testet denne Dantax-spilleren og kommenterer at den har lyd og bilde som en langt dyrere spiller, i tillegg til at de sier at dette er spillere som uten tvil kan benyttes i vanlige hjemmekino-anlegg. jeg tviler egentlig på at hifiklubben hadde sagt dette om de ikke mente det.. jeg mener ikke at jeg skal kjøpe noe bra nå, bare noe som er bra nok i forhold til hva jeg har fra før her er forøvrig spilleren: http://www.dantaxradio.dk/SEEEMS/2579.asp Endret 2. september 2005 av torerr Lenke til kommentar
torerr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 hmm.. nå var det vitterlig JEG som skrev det innlegget der? :S Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 JEG altså.. argh.. tror noen andre var logget inn på denne maskinen før meg gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå