Winze Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg vurderer sterkt å kjøpe disse Patriot 2048MB DDR PC3200 DUAL KIT ram-brikkene. Kunne gjerne tenkt meg å få høre noen erfaringer med disse før jeg kjøper de, er de bra eller er de ikke bra? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Jeg tror det er de brikkene som har 7.plass i denne listen. Patriot koster cirka 1000 kroner mindre enn Crucial-RAMen som dominerer i toppen, og er nok et bedre kjøp for de fleste. 3-3-3-8-1T på 280 med 2,8v er jo meget bra! Endret 1. september 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg har litt problemer med dem, men det kan se ut til at det går greit. Har problemer med å framprovosere den feilen der... Lenke til kommentar
Winze Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Ok, takk for svarene! Noen flere her da som har erfaring med disse brikkene? Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg skal si fra. Har bestilt de selv. Bytte ut mine heller dårlige TwinMOS og Corsair som ikke ville kjøre på T1 sammen (var 4x512MB brikker da)... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Veldig fint at du linket til dette minnet. Det passet perfekt til mine behov. Mye, raskt og ikke så dyrt. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Har nå motatt mine 2 x 1 patriot. Starter med å teste de på AMD systemet for å se om de kan donke ut Tracer brikkene. Brikkene var ved første boot memtest - stabile med en HTT på 215 på 2.5 -3-2-6 @ 2.65v Derimot feilet memtest på 220 med samme innstillinger. Å slakke timingser så ikke ut til å hjelpe. Prøver nå med økt volt (2.85) og er memtest stabil. Skal prime på dette i natt for å se om det funker. ikke så ipmonerende så langt.. hadde håpt på få de stabile på 250, det hadde passet pentiumen min perfekt.. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ville anbefalt OCZ sine brikker, men de er mer eller mindre like begge to er TCCD brikker! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 OCZ er nesten de værste 2 x 1 settene etter min mening. Nesten ingen av de over 230. Bortsett fra 4000 serien da. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ville anbefalt OCZ sine brikker, men de er mer eller mindre like begge to er TCCD brikker! Ingen 1GB-moduler har TCCD - det ville ha krevd 16 chiper per bank. Patriot bruker Infineon BE-5 og CE-6, og OCZ bruker UCCC og Infineon BE-5 til sine 1GB-brikker (med forbehold om flere modeller). Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg overklokker ikke, så kjører mine Patriot brikker på 200 2-3-2-5-1T helt fint. De lover det de skriver på pakken i allefall...hehe Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har fått brikkene stabile på 225 da på følgende innstillinger: 2,5-3-2-6 ,Command rate 1T @ 2.8v De har nå primet 12 timer på denne innstillingen, men feiler momentant over 225. Dette er ikke spesielt bra.. Får se om de kommer høyere på pentiumen. Inn igjen med Tracerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå