Gå til innhold

Si opp i bindingstid pga prisøkning?


Anbefalte innlegg

Da jeg ikke har tilgang på bredbånd kjøpte jeg meg en 6630 med Telenor Privat + binding for å benytte meg av internett via GPRS til 30 kr pr dag.

 

Vurderte lenge å gå for netcom til 25 kr pr dag men valgte Telenor da de hadde godt tilbud på telefon.

 

Nå er altså prisen nesten doblet og de skal ha kr 50 pr dag.

 

Hadde Mobyson før og om vi ser bort fra det jeg har spart på GPRS trafikken har nesten telefonregningen min på vanlig ringing doblet seg. Jeg er nå så til de grader lei av Telenor og dunker hodet i veggen i ren frustrasjon over at jeg lot meg lure av det kjeltringfirmaet en gang til. Trodde i min naivitet at 30 kr dagen for GPRS var så høyt de ville våge å sette prisene og at de kun ville gå nedover. Men nei.

 

Uansett lurer jeg nå på om jeg kan kreve å bli løst fra bindingstiden hos Telenor siden de har økt prisene så dramatisk. Jeg valgte som sagt Telenor utelukkende pga prisen på GPRS.

 

Vil gjerne ha en henvisning til eventuelle paragrafer eller forskrifter som støtter dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg kjøpte telefon og Privat + var det i alle fall ikke snakk om at dette var noe de skulle gå vekk fra. Da hadde jeg gått for Netcom som jo har fast pris på dette.

 

Antar at det springende punktet i forhold til om jeg kan kreve noe er hvorvidt dette var en kampanje eller ikke...

Lenke til kommentar

Svaret ligger i kontrakten din. Dersom du har bundet deg opp til dette abonnementet med de på kjøpstidspunktet gitte betingelser, kan de ikke sette opp prisen, da de har garantert prisen i avtaleperioden. Men dersom de har lurt inn en klausul om at 'det tas forbehold om prisstigning' er det lite du kan gjøre.

 

Eneste du kan gjøre er å ringe NetCom og si at du har lyst til å bytte til dem mot at de betaler deg ut fra Telenor. Du skal ikke se bort fra at de gjør dette.

 

Det er alltid lurt å lese kontrakten og betingelsene, selv om den står med liten skrift :)

Lenke til kommentar

Hentet fra Telenormobil.no sin oversikt over generelle vilkår for mobilabbonementene deres:

 

7. Priser

 

Prisene for de aktuelle tjenestene fremgår av Telenors til enhver tid gjeldende prisliste.

 

Telenor skal varsle kunden om prisendringer. Ved eventuelle økninger i prisene, skal kunden varsles skriftlig minst to måneder før endringen trer i kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...