kaffi Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hei jeg har planer om å anskaffe meg en volvo 440 men den har dårlige bremserør å lurer litt på dette. Hvordan monterer man bremserør? Er det vanskelig å montere bremserør? Er det noe man bør være obs på ved monteing? Hvordan er det med overganger til slange? evt om noen har bilder av bremserørene på volvo 440 så gjerne legg de ved Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det er en hel del arbeid å legge alle nye bremserør på en bil... Alt må sitte ordentlig, vare 1000% tett og riktig montert.......... Det koster både penger og en hel del tid. Så med mindre du vet hva du gjør, så ikke gjør dette selv... Er det viktigste på en bil som skal knotes med Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 kjøper du et sett som er beregna på din bil så er det ikke noe problem å fikse dette. gjorde det selv på min 360. kjøpte mine rør på biltema å de funka helt fint. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 kjøper du et sett som er beregna på din bil så er det ikke noe problem å fikse dette. gjorde det selv på min 360. kjøpte mine rør på biltema å de funka helt fint. Enig i det, kjøper du ferdige rør er det en grei sak å gjøre. Tidkrevende, du må sannsynligvis demontere en del saker og ting for å komme til, men stort sett en grei jobb. Og ta deg god tid med lufting når du er ferdig. Ville ha unngått bremserør fra Biltema, derimot. Kvaliteten på bremsesaker fra Biltema er i beste fall varierende. T'Weed Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 tror ikke det er noe forskjell på kobberet fra biltema og kobber fra annen butikk. kobber er kobber. That`s it! ikke noe galt med bremserør fra biltema så lenge du montere det rett og gjør en bra jobb. ikke noe problem å gjøre dette selv, men sjekk for lekasjer når du er ferdig. husk lufting ja. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Tips ved montering: Vær uhyre nøye med at nipplene på rørene treffer 110% riktig på sylindrene ol. som dem skal skrues inn i. Skrur du dem inn en anelse skjevt ryker gjengene. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hvor kan jeg skaffe ferdige bremserør ? Eneste jeg har sett er de på biltema, men bremserør til 49 kr? Edit: hva annet utstyr trenger jeg? verktøy, og annet som må til på bremse rørene? Endret 2. september 2005 av kaffi Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvor kan jeg skaffe ferdige bremserør ? Eneste jeg har sett er de på biltema, men bremserør til 49 kr? Edit: hva annet utstyr trenger jeg? verktøy, og annet som må til på bremse rørene? Bla. Mekonomen og BilXtra-kjeden har slike. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Noen som vet prisen det tar å skifte bremserør, på en bil på et verksted eller? Endret 2. september 2005 av Wooho Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Det varierer hvor fast rørene sitter. normalt er det 2-3000. Modern måtte ut med 10 000 å da tapte verkstedet på det! Rørene satt godt på den bilen. Endret 2. september 2005 av kaffi Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei, Jeg vet at de på VW Møller Vest i Begen ville ha 1600 for å skifte høyre bakre bremse rør på min VW Vento. Kjøpte bremserøret med tilsvarende nipler på Biltema til 200 og fiksa det selv. Det kan være lite granne vanskelig å bytte bremserøret bak fordi det er en del beskytelsesplater som må demonteres (ofte fastrusta skruer). Du skal også vite at det er nå lov å skjøyte bremse rør og på Biltema har en sånn skjøyte kit. Har gjort det på en gamle Honda Civic jeg hadde før VW uten noe problem. I hvertfall, hvis det er bremserøret bak du skal bytte, så lag den selv eller skjøyt. Du må også vite at f. eks. på min VW så har du en liten bremserør (ca. 50cm) helt bakest på hver side. Nå vet jeg ikke for Volvo men det kan hende at det er bare den du må bytte. Ferdige bremserørene kan du kjøpe/bestille på BileXtra f.eks. Håper dette hjelper. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Steyni Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg hadde det samme problemet med deffekte bremserør et par steder på bilen. Hadde lite peiling på slikt dengang men måtte prøve.. mekka av de rørene jeg trengte fra huggeren til 50 lappen, jekket opp bilen og monterte av og på rørene med 2 svenskenøkler å strips.. Luftinga var at større problem siden jeg ikke ikke hadde hørt om det før engang. men det går greit når teknikken er inne.. Eu-godjent ble den i allefall :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå