Gå til innhold

Egene guider?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk en god idé for en liten stund siden.

Det har ikke vært noe særlig liv her i det siste, og jeg lurte på hvorfor ikke brukerene selv kan lage guider til hvordan man modder ditt og datt.

Selvsagt må jo artiklene være interesange og noe folk kan få til hjemme også.

Hvis man lar leserene skrive egene guider, får man heller ikke Intel/AMD/GeForce/Radeon-er-best folkene til å skrive artikler som får folk til å blindt tro på at det og det er best. Dette går vel ikke an innen casemodding??(Biltema er best!! Nei, ELFA er best!! osv.)

Artiklene må være godt dokumentert (bilder).

En ulempe med dagens system (må-være-medarbeider) kan føre til at folk som har dritbrae prosjekter på gang ikke vil forplikte seg til å skrive med jevne mellomrom. Skriver man en god casemod-guide og ikke vil være medarbeider har man da en sjanse til å gjøre overklokking.no til et bedre nettsted uten å forplikte seg til noe som helst.

Men men, det er jo bare et forslag.

[ Denne Melding var redigert av: |_Cisco_| på 2002-08-11 03:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er selvfølgelig mer enn hjertelig velkomne til å sende inn artikler til oss. Vi vil da publisere disse dersom de er gode nok. Språk er meget viktig, og bildene må være bra. En indikasjon på hva vi ønsker får dere ved å studere artiklene våre; hold det du skriver i samme "ånd".

Vi gjør oppmerksom på at artikkelen regnes som vår, og at http://www.overklokking.no automatisk overtar alle rettigheter på materialet. Det vil framgå at artikkelen er skrevet av en freelance (med fullt navn).

Skriv artikkelen i Word - format (eller tilsvarende). Tenk på at den skal ligge på flere sider, og skriv maks én A4 - side om gangen.

Overklokking stiller seg fri til å foreta nødvendige korrigeringer / rettinger, omformatteringer osv.

Legg ved bildene slik at vi kan bearbeide disse. Bilder tatt fra et word - dokument er i beste fall ubrukelige til publisering. :smile:

Vi har rettighet til å refusere bidrag som ikke fyller våre krav. Dersom artikkelen er dårlig forfattet, vil den bli refusert. Forfatteren står da fri til å omskrive eller legge saken på is.

Vi kan ikke garantere at innsendte bidrag vil bli publisert fortløpende, da vår egen "sendeplan" må komme først.

Vi kan ikke bidra med produkter til testingen, så dette må forfatteren stå for selv. Vi tar intet ansvar for eventuelle kostnader som måtte påløpe da dette arbeidet er av frivillig, uforpliktende art.

For øvrig ber vi alle som er interessert i å gjøre en jobb for oss om å lese denne siden.

For http://www.overklokking.no,

Vidar Fagerjord, siteadmin og webredaktør.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 04:09, yummy skrev:

Vi gjør oppmerksom på at artikkelen regnes som vår, og at
automatisk overtar alle rettigheter på materialet. Det vil framgå at artikkelen er skrevet av en freelance (med fullt navn).

oi! skarpt krav. Sier meg hvertfall en ting, om jeg noengang vil ha en artikkel publisert så velger jeg en annen side en overklokking.no

Lenke til kommentar

Eneste konsekvens det med rettigheter vil få for forfatter, er at det som ligger på overklokking blir liggende der. Vi hindrer dere ikke i å publisere det på andre siter (bare se link i siggen min til min egen hjemmeside - flere av artiklene der ligger på overklokking...), MEN: overklokking _skal_ ha artikkelen først - ellers blir vi bare beskyldt for plagiat. Nevner ingen spesielle siter, men det har skjedd - artikler på overklokking har til forveksling liknet andres artikler, og noen har tatt dette _svært_ ille opp.

Uansett: Overklokking overtar rettighetene på arikkelen som blir lagt ut på vår side. Vi overtar ikke ALLE rettigheter, slik at materialet ikke skal kunne brukes av forfatter ved senere anledninger. Det er for å sikre oss mot krav om å fjerne artikler i framtiden.

Håper dette virket avskrekkende - vi vil _gjerne_ ha artikler fra så mange som mulig. Da kommer siten til å vokse slik at vi tjener bedre. Noe som vil gjøre det mulig for oss å kjøpe inn hardware og annet nødvendig utstyr. I motsetning til hva enkelte later til å tro, tjener ikke Overklokking nok til å kunne kjøpe stort. Vi går stort sett i null, og evt. overskudd går med til innkjøp av hardware. Noe som det er heller lite av. :sad:

Flittige artikkelforfattere vil også bli belønnet dersom vi har mulighet til det, men dere forstår sikkert at vi ikke kan gi bort noe til personer som har skrevet et par artikler. Mange bikkjer om beinet...

Mvh. Vidar Fagerjord, siteadmin og webredaktør på http://www.overklokking.no

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vell når jeg skrev noe som lignet dette i tråden:

"Egne Tester" så var det ingen som jobbet med OK.no som var inntresert engang.. :sad:

Og den tråden er mye eldre en denne..

Føler meg litt oversett jeg.

Men jeg fikk litt lyst til og skrive en artikkel ,men det er litt vanskelig og starte et sted da..

Er det mulig og teste en Joystick eller TVkort?

Er jo testet Tastatur og andre ting her da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...